هشدار پلیس/ توقف در این مکان‌ها حتی در زمان حضور در خودرو ممنوع می‌باشد

سرهنگ احسان مومنی معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ، با اشاره ماده ۱۶۳ آئین نامه رانندگی، گفت: توقف خودرو‌ها در پیاده رو، امنیت تردد عابرین پیاده را بر هم می‌زند، حتی از اگر راننده در خودرو باشد.
هشدار پلیس  توقف در این مکان‌ها حتی در زمان حضور در خودرو ممنوع می‌باشد
کد خبر : ۶۳۲۰۴

سرهنگ احسان مومنی ضمن تبریک ۲۹ فروردین ماه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در خصوص توقف در پیاده رو ممنوع توضیح داد و گفت: تخلفاتی که در سطح معابر صورت می‌گیرد به ۲ صورت پویا و ساکن انجام می‌پذیرد، مانند اینکه راننده عمدا و یا سهوا از چراغ قرمز عبور می‌کند که این تخلف پویا است، ولی برخی اوقات تخلفات ساکن است و وسیله نقلیه متوقف می‌باشد، حال این که راننده پشت فرمان حاضر باشد یا نه این وسیله نقلیه نباید در این محل متوقف شود.

این مقام انتظامی عنوان داشت: خیلی وقت‌ها رانندگان تخلف توقف در محل ممنوع را انجام می‌دهند و می‌گویند که "من در پشت فرمان هستم"!. این وسیله نقلیه سد معبر و برای عابران مزاحمت ایجاد کرده است.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: انجام همین تخلف ساکن به ۲ صورت است، برخی از اوقات نیاز هست که تابلو نصب باشد تا پلیس بتواند جریمه کند، مثل محدوده‌هایی که با تابلو مشخص شده و گفته شده که توقف در این محل‌ها ممنوع می‌باشد و حتما نیاز به نصب تابلو می‌باشد.

وی تصریح کرد: برخی اوقات تخلفات ساکن وجود دارند که اصلا نیازی به تابلو و علائم ندارند مانند توقف در پیاده رو‌ها که خود راننده باید بداند که توقف در این محل ممنوع است، قرار نیست که در تمام پیاده رو‌های شهر تهران تابلو نصب شود و بگوییم رانندگان از پارک در پیاده رو خودداری کنند.

سرهنگ مومنی، ادامه داد: توقف به صورت دوبله، توقف در میادین و توقف در حریم میادین نیز جزء همین موارد است و نیازی به نصب تابلو برای یادآوری نیست.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت: برابر ماده ۱۶۳ آیین نامه راهنمایی ورانندگی وسایل نقلیه حق توقف در پیاده رو را ندارند و نباید به هیچ وجه در این محل‌ها که محل عبور عابران پیاده است پارک کنند.

وی در پایان تاکید کرد: پیاده رو محلی است برای تردد عابران پیاده است و توقف یک وسیله نقلیه در مسیر تردد عابران، جرم و تخلف است.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر