گزارش آگهی

راهنمای جامع خرید بلیط قطار سبز

قطار سبز، یکی از قطارهایی است که خرید بلیط آن در هنگام پیش فروش قطار طرف‌داران زیادی دارد. این قطار راحت، لوکس و درجه یک از کشور اتریش وارد شده و متعلق به شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا است.
راهنمای جامع خرید بلیط قطار سبز
کد خبر : ۶۳۵۳۴

شرکت رجا یکی از باسابقه‌ترین شرکت‌های فعال در ناوگان ریلی ایران است که قطارهای متنوعی مانند قطار سبز دارد. قبل از اینکه برای خرید بلیط این نوع قطار اقدام کنید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات خود را درباره ویژگی‌ها، امکانات رفاهی و نحوه خرید بلیط قطار به‌صورت آنلاین از سایت‌های معتبر افزایش دهید.

آشنایی با ویژگی‌های قطار چهارستاره سبز رجا

همان‌طور که اشاره کردیم، شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا به‌عنوان قدیمی‌ترین و اولین شرکت قطار در ایران از قطارهای متنوعی برای جابه‌جایی مسافران استفاده می‌کنند. یکی از قطارهای این شرکت قطار درجه یک اتریشی یا قطار چهارستاره سبز نام دارد که از سال‌ها پیش در مسیرهای ریلی پرترددی مانند تهران مشهد، مشهد تهران، مشهد تبریز، تبریز مشهد، مشهد ارومیه و ارومیه مشهد مشغول فعالیت است. هر یک از واگن‌های این قطار دارای ۸ کوپه ۴ نفره هستند و هر بار ۳۲ مسافر در هر واگن جابه‌جا می‌شوند.

جنس بدنه تمام واگن‌ها دو لایه است و شرکت اتریشی آن‌ها را با استفاده از بهترین، باکیفیت‌ترین و مستحکم‌ترین مواد تولید کرده است. با وجود این ویژگی همه واگن‌های این قطار دارای قابلیت عایق صوتی و حرارتی هستند. هنگام حرکت قطار سروصدای اضافی مسافران داخل کوپه را اذیت نمی‌کند. گرمای یا سرمای هوای خارج از کوپه نیز به داخل آن وارد نمی‌شود. وجود ۲ سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی در هر واگن دوجداره بودن شیشه پنجره هر یک از کوپه‌ها از ویژگی‌های دیگر این نوع قطار محسوب می‌شود.

راهنمای جامع خرید بلیط قطار سبز

معرفی خدمات و امکانات رفاهی موجود در قطار سبز رجا

مسافرانی که با آغاز پیش فروش بلیط قطار، بلیط قطار ۴ ستاره سبز را برای خرید انتخاب می‌کنند، در زمان مسافرت با این قطار در مسیر ریلی مورد نظر خود از خدمات و امکانات رفاهی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، بهره‌مند خواهند شد:

  • وجود یک پزشک ماهر و کارکشته در قطار برای ارائه خدمات درمانی در صورت نیاز
  • سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی مجزا در هر واگن قطار
  • سیستم تهویه مطبوع هوا برای تازه نگه‌داشتن و تمیزی هوای کوپه‌ها
  • سیستم‌های صوتی و تصویری جداگانه در هر کوپه برای تماشای فیلم و گوش‌دادن به موسیقی
  • وجود کتابخانه در هر واگن برای استفاده مسافران از کتاب‌های متنوع
  • رستوران با غذاهای باکیفیت و خوشمزه
  • بوفه قطار برای خرید خوراکی‌
  • سرو انواع مختلف نوشیدنی سرد و گرم و تنقلات
  • وجود پریز برق در هر کوپه برای شارژ گوشی و تبلت و لپ‌تاپ
  • سیستم سرمایشی و گرمایشی در کوپه‌ها
  • بهره‌مندی از مهمانداران مجرب و آموزش‌دیده
  • ارائه خدمات مهمانداری به مسافران در تمام ساعات شبانه‌روز
  • حضور مهمانداران قطار ویژه سبز در دوره‌های مهمانداری شرکت ماربین

بلیط قطار چهارستاره سبز شرکت رجا در دو کلاس معمولی و ویژه به فروش می‌رسد. قیمت بلیط کلاس معمولی ارزان‌تر از کلاس ویژه است.

قیمت بلیط قطار چهارستاره سبز به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت بلیط قطار سبز به عوامل متعددی از جمله امکانات رفاهی و خدمات ارائه‌شده در قطار بستگی دارد. مسافرانی که می‌خواهند از بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات و امکانات بهره‌مند شوند، برای تهیه بلیط در زمان پیش فروش قطار باید هزینه بیشتری برای خرید بلیط پرداخت کنند‌. در واقع مهم‌ترین عامل تعیین‌کننده قیمت بلیط سطح خدمات و امکانات رفاهی یک قطار است. مسافت ریلی بین شهر مبدا و شهر مقصد عامل دیگری است که در تعیین قیمت بلیط قطار تاثیرگذار است.

 به‌عنوان مثال قیمت بلیط قطار مشهد به تهران نسبت به قیمت بلیط مشهد به شیراز ارزان‌تر محاسبه می‌شود؛ زیرا مسافت ریلی بین مشهد کوتاه‌تر از مسافت ریلی بین مشهد و شیراز است. سن مسافران نیز عامل دیگری است که در قیمت بلیط تمام قطارها از جمله قطار ۴ ستاره سبز نقش دارد. هزینه خرید بلیط مسافران زیر ۲ سال در این قطار رایگان است و فقط هزینه بیمه مسافرتی یعنی ۱۰ درصد از قیمت کلی بلیط از آن‌ها دریافت می‌شود. بلیط مسافران بین ۲ تا ۱۲ سال نیز به‌صورت نیم‌بها محاسبه می‌شود و افراد بالای ۱۲ سال به‌عنوان مسافران بزرگسال باید هزینه خرید بلیط قطار را به‌صورت کامل پرداخت کنند.

شرایط استرداد بلیط قطار لوکس سبز به چه صورت است؟

حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد از افرادی که هنگام پیش فروش قطار، بلیط قطار ۴ ستاره سبز شرکت ریلی رجا را به‌صورت آنلاین از یک سایت معتبر خریداری می‌کنند، ممکن است بنا به دلایل مختلفی سفر خود را کنسل یا به زمان دیگری موکول کنند. در چنین مواقعی امکان استرداد آنلاین بلیط این نوع قطار وجود دارد. اگر یک ساعت پس از خرید بلیط برای استرداد یا کنسلی آن اقدام شود، هیچ هزینه‌ای به‌عنوان جریمه کنسلی از هزینه خرید بلیط کسر نمی‌شود و همان مبلغی که برای خرید پرداخت شده است، به حساب مسافر بر می‌گردد.

اگر تا ساعت ۱۲ ظهر یک روز قبل از حرکت قطار برای استرداد اقدام شود، ۱۰ درصد به‌عنوان جریمه از قیمت کل بلیط کسر می‌شود و ۹۰ درصد آن به حساب برگشت داده می‌شود. اگر از ساعت ۱۲ یک روز مانده به حرکت قطار تا سه ساعت قبل از حرکت بلیط قطار را استرداد کنید، ۳۰ درصد هزینه جریمه خواهد شد و ۷۰ درصد هزینه کل به حساب برگشت زده می‌شود. استرداد بلیط ۳ ساعت قبل از حرکت قطار تا لحظه حرکت نیز شامل ۵۰ درصد جریمه کنسلی خواهد بود.

راهنمای جامع خرید بلیط قطار سبز

خرید آنلاین بلیط قطار سبز با بهترین قیمت در سایت فلای تودی

در این مطلب راجع‌به یکی از پرطرف‌دارترین قطارهای شرکت رجا یعنی قطار ۴ ستاره سبز صحبت کردیم. برای خرید بلیط این قطار در زمان پیش فروش بلیط قطار بهتر است به سایت فلای تودی معتبرترین سایت خدمات گردشگری ایران مراجعه کنید و از قسمت نوار ابزار سایت وارد قسمت قطار شوید. پس از تعیین نوع بلیط یک‌طرفه یا رفت‌وبرگشت، وارد کردن مبدا، مقصد، تاریخ مسافرت و تعداد مسافران روی گزینه جستجو کلیک کنید.

 با استفاده از فیلترهای جستجو یکی از بلیط قطارهای سبز در مسیر ریلی مورد نظر خود را انتخاب کنید. در صورت تمایل قبل از کلیک روی گزینه جستجو گزینه‌های «حمل خودرو می‌خواهم» و «کوپه دربست می‌خواهم» را نیز فعال کنید. بعد انتخاب قطار و مشخص کردن ساعت حرکت اطلاعات مسافران را در صفحه ورود اطلاعات وارد کرده و به صفحه پرداخت وارد شوید. بعد از واریز هزینه خرید بلیط، بلیط قطار به‌صورت ایمیل یا پیامک برایتان ارسال می‌شود‌.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر