گزارش آگهی

قطار پلور سبز زیر مجموعه کدام شرکت ریلی است؟ در کدام مسیرها فعالیت می‌کند؟

رجا، نامی است که با ارائه خدمات باکیفیت و ایمن در صنعت ریلی ایران می‌درخشد و خاطره‌ای خوش از سفر با قطار را برای مسافران رقم می‌زند.
قطار پلور سبز زیر مجموعه کدام شرکت ریلی است؟ در کدام مسیرها فعالیت می‌کند؟
کد خبر : ۶۳۵۳۵

قطار پلور سبز، یکی از نگین‌های درخشان در مجموعه رجا است که همواره مورد استقبال مسافران قرار گرفته است. این قطار با طراحی مدرن و چشم‌نواز، امکانات رفاهی کامل، خدمات باکیفیت و قیمت مناسب، سفری خاطره‌انگیز و دلچسب را برای شما به‌ارمغان می‌آورد. سفر با پلور سبز، تجربه‌ای متفاوت از سفر با قطار است. در طول سفر با این قطار، شما می‌توانید از امکانات و تجهیزات رفاهی متنوع آن لذت ببرید. برای آشنایی بیشتر با پلور سبز، در ادامه با ما همراه باشید.

تاریخچه شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا

شرکت حمل‌ونقل ریلی جمهوری اسلامی ایران (رجا) در سال 1375 با نام شرکت قطارهای مسافری رجا تأسیس شد. این شرکت با هدف ارتقای کیفیت خدمات سفرهای ریلی برای مسافران، در اسفندماه 1388 از شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به سازمان تأمین اجتماعی منتقل شد. رجا به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت مسافری ریلی ایران، با در‌اختیار‌داشتن سهم عمده واگن‌های مسافری-خدماتی و حضور در اکثر مسیرهای ریلی کشور، از بیشترین سهم بازار در این حوزه برخوردار است.

رجا با ارائه ناوگان متنوعی از قطارها، برای سلیقه‌ها و نیازهای مختلف مسافران، سفری راحت و خاطره‌انگیز را رقم می‌زند. در‌حال‌حاضر، بیش از ۱۰۰۰ کارمند در دفاتر مرکزی این شرکت مشغول به فعالیت هستند و قطارهای زیرمجموعه این شرکت نیز روزانه وظیفه دارند انبوهی از مسافران را بین شهرهای مختلف کشور، جابه‌جا کنند. یکی از قطارهای محبوب و پرطرفدار این شرکت برای سفر، قطار پلور سبز است. قطاری که بسیاری از مسافران مقصد مشهد با نام آن در فهرست قطارهای موجود در مسیر، روبه‌رو می‌شوند.

گرچه واگن‌های این قطار لوکس اکنون پا به سن گذاشته‌اند، اما همچنان به‌عنوان قطارهای متوسط رو به بالا در ناوگان ریلی کشور شناخته می‌شوند و با‌توجه‌به امکانات مناسب و قیمت قابل‌قبول بلیطی که دارند، بسیاری از مسافرانی که قصد عزیمت به خراسان رضوی را دارند، ترجیح می‌دهند با پلور سبز سفر کنند. محبوبیت بالای این قطارها باعث شده بلیط آن‌ها در ایام تعطیلات، خیلی زود به‌فروش برسد. به‌همین‌خاطر، توصیه می‌کنیم در تعطیلات بزرگی نظیر عید نوروز، از فرصت پیش فروش بلیط قطار استفاده کنید. پیش فروش قطار، این اجازه را به شما خواهد داد تا بتوانید زودتر از تاریخ سفر خود، بلیط را رزرو کنید و با خیالی آسوده برای سفرتان برنامه‌ریزی کنید.

معرفی قطار پلور سبز

قطار چهار‌ستاره پلور سبز با واگن‌های مدرن و شیک ساخت رومانی که توسط شرکت پلور سبز زرند کرمان تولید شده‌اند، سفری دلچسب و خاطره‌انگیز را برای شما رقم می‌زند. واگن‌های این قطار برخلاف نامی که دارند، آبی کم‌رنگ هستند. اگر‌چه داخل کوپه‌ها از پارچه‌های سراسر سبزرنگ استفاده شده تا با نام قطار هارمونی پیدا کند. هر واگن این قطار خوش‌ساخت، شامل 10 کوپه 4 نفره با ظرفیت 40 مسافر است. کوپه‌های پلور سبز با ظاهری تمیز و فضایی آرام، مجهز به امکانات ویژه‌ای هستند که آسایش و رفاه شما را در طول سفر تضمین می‌کنند؛ علاوه‌بر‌این، کوپه‌ای مجزا با سرویس بهداشتی برای مهمانداران قطار در نظر گرفته شده است تا خدمات به‌نحو احسن به شما ارائه شود. تنوع قطارهای شرکت رجا، این امکان را به شما می‌دهد که با‌توجه‌به بودجه و نیاز خود، بهترین گزینه را برای سفرتان انتخاب کنید. سفر با قطار پلور سبز، تجربه‌ای متفاوت از آرامش و آسایش در کنار چشم‌اندازهای زیبا خواهد بود.

قطار پلور سبز زیر مجموعه کدام شرکت ریلی است؟ و در کدام مسیرها فعالیت می‌کند؟

امکانات قطار پلور سبز

برای کسی که قصد سفر با قطار را دارد، امکانات واگن‌های آن قطار اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت. پلور سبز در اینجا خیال شما را راحت خواهد کرد؛ چراکه طیف گسترده‌ای از تجهیزات رفاهی را برای مسافرانش فراهم کرده است. شاید این قطار چهار‌ستاره از‌نظر امکانات مشابه قطارهای سه‌ستاره باشد، اما در کیفیت و ظاهر تفاوت قابل‌توجهی بین آن‌ها وجود دارد. از مهم‌ترین امکانات این قطار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیستم تهویه مطبوع: تنظیم دمای مطبوع کوپه در هر فصل
  • پذیرایی: ارائه یک وعده پذیرایی همراه با میان‌وعده
  • بوفه: امکان خرید انواع تنقلات و نوشیدنی
  • پریز برق: شارژر موبایل و سایر لوازم برقی در هر کوپه
  • رستوران: سرو غذاهای باکیفیت و متنوع در رستوران قطار
  • عایق صدا و حرارت: شیشه‌های دوجداره برای ایجاد فضایی آرام و خنک
  • روزنامه: ارائه روزنامه روزانه به مسافران
  • آب‌معدنی: بطری آب‌معدنی رایگان برای هر مسافر
  • خدمات ویژه معلولین: ارائه ویلچر برای تردد آسان مسافران کم‌توان
  • کتابخانه: مجموعه‌ای از کتاب برای مطالعه در طول سفر
  • سیستم صوتی و تصویری: نمایش فیلم و برنامه‌های تلویزیونی در هر کوپه
  • سرویس بهداشتی: سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی در هر واگن
  • سیستم سپتیک: سیستم تخلیه بهداشتی در سرویس بهداشتی برای جلوگیری از انتشار بو

قطار پلور سبز در چه مسیرهایی مسافران را جابه‌جا می‌کند؟

قطار پلور سبز نیز مثل بسیاری از دیگر قطارهای مجهز و پرستاره ناوگان ریلی کشور، اغلب در مسیرهای منتهی به مشهد مقدس فعالیت می‌کند و وظیفه دارد زائرین امام‌رضا (ع) را با آرامش خاطر به بارگاه ملکوتی ایشان همراهی کند. این قطار هر روز هفته در دو مسیر تهران-مشهد و بالعکس فعالیت می‌کند؛ علاوه‌بر‌این، یک روز در میان مسافران را از شیراز به مشهد یا بالعکس، از همدان به مشهد یا بالعکس، از کرج به مشهد یا بالعکس و از ساری به مشهد یا بالعکس نیز جابه‌جا می‌کند.

قطار پلور سبز زیر مجموعه کدام شرکت ریلی است؟ و در کدام مسیرها فعالیت می‌کند؟

بلیط قطار پلور سبز را از کجا تهیه کنیم؟

شما می‌توانید بلیط قطارهای پلور سبز را به‌صورت غیرحضوری از‌طریق سامانه‌های آنلاین فروش بلیط، تهیه کنید. یکی از معتبرترین سامانه‌های فروش بلیط، سایت فلای تودی است که تنوع بالایی از قطارها را در اختیار مسافران قرار می‌دهد و شما می‌توانید بلیط قطار پلور سبز یا دیگر قطارهای ناوگان ریلی کشور را از‌طریق آن تهیه کنید. شما همچنین می‌توانید در ایام پیک سفر، از خدمات پیش فروش بلیط قطار فلای تودی بهره‌مند شوید. با استفاده از سرویس پیش فروش قطار، شما از چند هفته زودتر بلیط قطار خود را رزرو می‌کنید تا بابت افزایش قیمت بلیط و تکمیل ظرفیت قطار در تاریخ موردنظر خود نگرانی نداشته باشید.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر