دو نکته مهم درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان + جزییات

مستمری بازنشستگان در فرودین‌ماه مطابق سال گذشته پرداخت می‌شود اما حقوق اردیبهشت بر اساس نرخ جدید اعمال می‌شود و مابه‌التفاوت حقوق فروردین مستمری‌بگیران نیز در اردیبهشت پرداخت می‌شود.
دو نکته مهم درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان + جزییات
کد خبر : ۶۴۳۷۵

به گفته حسن ایزدان، بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران، افزایش مستمری بازنشستگان کارگری تابع قوانین مشخص خود است و می‌تواند از افزایش مزد کارگران شاغل که در شورایعالی کار مصوب شده، بیشتر باشد.

تجارت نیوز نوشت: براین اساس مستمری بازنشستگان در فرودین‌ماه مطابق سال گذشته پرداخت می‌شود، اما حقوق اردیبهشت بر اساس نرخ جدید اعمال می‌شود و مابه‌التفاوت حقوق فروردین مستمری‌بگیران نیز در اردیبهشت پرداخت می‌شود.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر
نظرات بینندگان
صادق
ارسالی در
تأمین اجتماعی بجای همسان‌سازی ، متناسب سازی را جایگزین کرد ، کسی هم نفهمید ، کلمه سازی داشت و کسی هم نپرسید که متناسب سازی دیگه چی هست .
همسان‌سازی : قرار بود حقوق بازنشستگان به 90% حقوق شاغل همتراز خود برسد . متأسفانه برای بازنشستگان تامین اجتماعی انجام نمی شود .
متناسب سازی : شخصی که بازنشسته می شود براساس سنوات پرداخت بیمه یک ضریبی برای پایه حقوقش سازمان درنظر می گیرد ، که سازمان مکلف است هرساله آنرا رعایت کند ، نکرده حالا که بحث همسان‌سازی شده ، زرنگی کرده چون متناسب سازی شبیه همسان سازی است که باید 100% اش را بدهد از فرصت 90% استفاده کرده تکلیف قانونی اش را به 90% تقلیل داده و آنهم نه یکجا بلکه با اقساط سه ساله ، با درصدهای 40,30,30 و هرکسی هم یک فرمول من درآوردی می نویسه می گوید طبق این فرمول !
واقعاً کسی نمی داند تکلیف فرمول نهائی چه می شود .
متناسب سازی اصولاً چه هست ؟
رعایت نسبت پایه مستمری سال اول بازنشستگی به حداقل حقوق همان سال که می بایستی سازمان تأمین اجتماعی آنرا در سالهای بعد رعایت کند ، اینکار را نکرده است بطوریکه در همین سال نسبت پایه مستمری ۱۴۰۳ به حداقل حقوق ۱۴۰۳عددی بدست می آید که اگر از نسبت اولین سال کمش کنیم ، قاعدتاً باید صفر شود اما متأسفانه عددی حاصل می شود که اگر ضربدر حداقل حقوق امسال(۱۴۰۳) کنیم مبلغ قابل توجهی می گردد . حالا بجای آنکه وظیفه داشت هر ماهه ۱۰۰٪ آنرا بدهد ، از فرصت داستان ۹۰٪ همسان سازی استفاده کرده کلمه ای مشابه آن که *سازی* درش هست یعنی متناسب سازی ، ۹۰٪ تکلیفش را قالب کرده آنهم نه یکدفعه طی سه سال (40%,30%,30%) با فرمول‌های غیر منطقی که معلوم نیست کدامیک ملاک عمل واقع می شود .