این جوجه‌ها را هرگز به خانه نبرید

مشتری جوجه‌های رنگی اغلب کودکان هستند و پدر و مادر‌ها نیز با اصرار بچه‌ها و برای پر کردن اوقات فراغت کودکانشان مجبور به خرید این جوجه‌ها میشوند.
این جوجه‌ها را هرگز به خانه نبرید
کد خبر : ۶۴۵۸۲

برخی افراد نا آگاه تعدادی جوجه چند روزه را که در شرایط کاملاً غیر بهداشتی رنگ و نگهداری میشوند درون جعبه‌های مقوایی قرار داده و به فروش میرسانند که میتواند خطرات بهداشتی را برای خریداران به همراه داشته باشد.

مشتری جوجه‌های رنگی اغلب کودکان هستند و پدر و مادر‌ها نیز با اصرار بچه‌ها و برای پر کردن اوقات فراغت کودکانشان مجبور به خرید این جوجه‌ها میشوند. نگهداری این جوجه‌ها بعد از خرید مسأله‌ای است که هیچگاه اهمیتی به آن داده نمی‌شود بطوری که کودکان این جوجه‌ها را در آپارتمان نگهداری میکنند و به این ترتیب زمینه انتقال بیماری‌های مشترک را به اعضای خانواده فراهم میکنند.

جوجه‌هایی که در کنار خیابان و توسط دستفروشان عرضه میشوند، جوجه‌های نر توسط کارگران مرغداری یا دست فروشان بصورت غیر مجاز عرضه میشوند این نوع جوجه‌ها از نوع گوشتی و یا تخم گذار نیستند و به همین دلیل عمر زیادی ندارند و از طرفی به دلیل اینکه جوجه‌ها ارزش اقتصادی ندارند بنابراین از نظر بیماری‌ها هم تحت پوشش اقدامات پیشگیرانه و واکسیناسیون قرار نمی‌گیرند و پس از مدت کوتاهی نیز از بین میروند که هم باعث انتقال عوامل بیماری زا به بچه‌ها خواهند شد و هم پس از مرگ، اثرات روانی بر روی کودکان خواهد گذاشت.

بیماری‌های مشترک بین طیور و انسان که ممکن است از طریق جوجه‌های رنگی به انسان منتقل شوند را آنفلوانزای نوع A، نیوکاسل و یا باکتری سالمونلا می‌باشد که باکتری‌های دستگاه گوارش طیور هستند و میتوانند به انسان منتقل شوند و کمترین عارضه آنها مشکلات دستگاه گوارش نظیر اسهال و استفراق می‌باشد.

کودکان بدلیل علاقه زیاد که به جوجه‌ها دارند گاهی در کنار آنها غذا میخورند آنها را میبوسند و بدون شستن دست‌ها اقدام به خوردن غذا مینمایند و در اثر آلوده شدن دستها، لباس کودکان و یا مواد خوراکی کودکان به این باکتری‌ها احتمال انتقال این بیماری به کودک وجود دارد و باعث بیمار شدن آنها می‌شود؛ لذا برای دور نگه داشتن کودکان از این بیماری‌ها توصیه میکنیم تا جایی که امکان دارد از خرید آنها پرهیز شود و در صورت خرید خارج از محیط خانه نگهداری شوند، همچنین از کودکان بخواهیم که ارتباط کمتری با جوجه‌ها داشته باشند و مرتب دست‌ها را با آب و صابون شستشو دهند.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
دلگرم
مجله زندگی
ارسال نظر