خبر مهم | این خودروها با سهمیه سوخت خود خداحافظی کنند | ماجرا چیست؟

مجری طرح ماده ۴۸ قانون بیمه شخص ثالث اعلام کرد: در مرحله سوم از اجرای ماده ۴۸ قانون بیمه شخص ثالث، به وانت بارهای فاقد بیمه شخص ثالث، سهمیه سوخت تخصیص نمی یابد.
خبر مهم | این خودروها با سهمیه سوخت خود خداحافظی کنند | ماجرا چیست؟
کد خبر : ۶۵۲۵۴

سید کاظم عزیزی، مجری طرح ماده ۴۸ قانون بیمه شخص ثالث اعلام کرد: اطلاعات کامل ناوگان ۳ میلیون دستگاه وانت بار در کشور از نظر دارا بودن بیمه شخص ثالث، بررسی شد و مشخص شدبیش از ۱۰ درصد این وانت بار ها، یعنی بیش از ۳۰۰هزار دستگاه از این ناوگان، فاقد بیمه شخص ثالث هستند.

او ادامه داد: در مرحله سوم از اجرای ماده ۴۸ قانون بیمه شخص ثالث، به وانت بار‌های فاقد بیمه شخص ثالث، سهمیه سوخت تخصیص نمی‌یابد.

عزیزی تاکید کرد: از ماه‌های گذشته اطلاع رسانی به این گروه از ناوگان صورت گرفته است؛ و در نتیجه این اطلاع رسانی‌ها بخشی از این خودرو‌ها اقدام به اخذ بیمه نامه کردند.
وی گفت: تاثیرات این قانون، روی اقدام به دریافت بیمه نامه از طرف دارندگان این خودروها، بسیار ملموس بوده است و این قانون از مهم‌ترین قوانین جهت هشدار برای دریافت بیمه نامه شخص ثالث است.

عزیزی در این باره اظهار داشت: در مورد تاکسی‌ها نیز در طی ۲ ماه اخیر این قانون اجرا شده است و دیده شد بیشتر از ۲۰ درصد جامعه هدف، اقدام به دریافت بیمه نامه شخص ثالث کردند و سهمیه سوخت مجدد برای آنها در نظر گرفته شد.
معاون ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور در نهایت افزود؛ مطابق این قانون، حرکت وسیله نقلیه فاقد بیمه نامه شخص ثالث ممنوع بوده است و ارائه هرگونه خدمات نیز به این دسته خودرو ها، ممنوع است.

وی تاکید کرد: درج صحیح و دقیق اطلاعات را بیمه نامه، ضروری است و لازم است نسبت به وارد کردن اطلاعات درست، اطمینان حاصل کنید تا در تفکیک ناوگان دارای بیمه نامه و فاقد بیمه نامه، مشکلی ایجاد نشود.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر