یوان بخریم یا نخریم ؟

ثبت پنجمین رکورد روزانه ابتلا به کووید در چین در روز ۲۷ نوامبر (دیروز) موجب شد سیاست های کووید صفر تشدید شود و آتش زیر خاکستر اعتراضات، به بازارهای مالی نیز کشیده شود.
یوان بخریم یا نخریم ؟
کد خبر : ۷۴۳۲

تشدید سیاست های کووید صفر در چین به نفع دلار تمام شد و موجب شد سرمایه گذاران بین المللی از یوان روی برگردانند و بار دیگر به سمت دلار حرکت کنند.

تشدید اقدامات قرنطینه ای موجب بالا رفتن موج اعتراضات در این کشور شد که با آغاز اعتراضات، سرمایه گذاران به سمت دلار، تغییر موضع دادند. این اتفاق به تغییرات نسبتا چشمگیر در معاملات روزانه سبد ارزی منجر شده است.

بانک مرکزی چین (PBOC) از تصویب سیاست های جدید برای بازیابی و احیای رشد اقتصادی این کشور خبر داد اما با وجود انتشار این خبر نیز یوان فراساحلی (Offshore Yuan) در بازارهای آسیایی به پایین ترین حد دو هفته اخیر رسید و با کاهش ۰.۶ درصدی به نرخ برابری ۷.۲۴ در برابر دلار رسید.

این اتفاق موجب شد شاخص دلار قدرت خود را نسبت به سبد ارزی بازیابی کند و به محدوده ۱۰۶.۳۴ برسد تا فاصله خود را از پایین ترین سطح سه ماهه اخیر افزایش دهد. پایین ترین سطح شاخص دلار در سه ماه اخیر، ۱۰۵.۳۰ بوده است.

به دنبال این اتفاق، جفت ارز کابل نیز با کاهش ۰.۲۶ درصدی به محدوده ۱.۲۰۲۷ دلار رسید. جفت ارز پوند – دلار در بازارهای جهانی به نام کابل (Cable) شناخته می شود.

جفت ارز فیبر (یورو - دلار) نیز در مسیر کاهش قرار گرفت و با کاهش ۰.۴۳ درصدی، به محدوده ۱.۰۳۵۷۵ دلار رسید.

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر