حضور نیکی کریمی به عنوان داور در جشنواره فیلم ترابیکا

بیست و یکمین جشنواره فیلم ترایبکا امسال از ۸ تا ۱۹ ژوئن (۱۸ تا ۲۹ خرداد) برگزار شد.
حضور نیکی کریمی به عنوان داور در جشنواره فیلم ترابیکا
کد خبر : ۷۵۰

بازیگر و فیلمساز ایرانی، نیکی کریمی که  به عنوان عضو هیئت داوران جشنواره فیلم ترایبکا در این جشنواره حضور داشت در عکسی مشترک با اسطوره ی بازیگری سینمای جهان در فضای مجازی پر بازدید شد  که  این عکس می تواند در کنار رابرت دنیرو بازیگر برجسته سینمای جهان بخشی از افتخارات زندگی حرفه ای او باشد.

ترایبکا یک جشنواره فیلم برجسته و معتبر است که مجموعه متنوعی از فیلم های مستقل را به نمایش می گذارد. دریافت کنندگان جوایز جشنواره ترایبکا برای بهترین فیلم کوتاه روایی، بهترین مستند کوتاه و بهترین انیمیشن کوتاه، واجد شرایط بررسی در بخش های فیلم کوتاه اسکار خواهند شد.

رابرت دنیرو به همراه جین رزنتال و کریگ هتکاف از پایه گذاران جشنواره ترایبکا هستند. رابرت دنیرو می‌گوید هدف برپایی این جشنواره، احیای زندگی در شهر نیویورک پس از حملات تروریستی یازده سپتامبر سال ۲۰۰۱ بوده‌ است.

نیکی کریمی کارگردان، تهیه‌کننده و بازیگر سینمای ایرانروزانا آرکِت، بازیگر، کارگردان و تهیه‌کننده آمریکایی، لوسی بوینتون، بازیگر آمریکایی، آنتونی ادواردز، بازیگر و کارگردان آمریکایی، ازازل جیکوبز کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس نیویورکی داوران بخش مسابقه بین الملل بیست و یکمین دوره جشنواره فیلم ترایبکا بودند.

مهمترین جایزه ایران از این جشنواره ، جایزه بهترین فیلم سال ۲۰۰۹ برای «درباره الی» اصغر فرهادی بوده است.

سال ۱۳۹۶ هم فیلم کوتاه «روتوش» ساخته کاوه مظاهری از ایران برنده جایزه بهترین فیلم کوتاه جشنواره ترایبکا شد، اما کارگردان این فیلم به علت عدم صدور ویزای آمریکا از حضور در این جشنواره باز‌ماند.

ترایبکا سالانه بیش از دو میلیون تماشاگر و حدود ۴۲۰ میلیون دلار درآمد دارد. جایزه‌های این جشنواره در بخش‌های بهترین فیلم داستانی، بهترین فیلم‌ساز داستانی تازه‌کار، بهترین بازیگر مرد و زن فیلم داستانی، بهترین مستند و بهترین مستندساز تازه‌کار، به برندگان اهدا می‌شوند.

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر