مرگ ۴۸ نفر در یاسوج با مشروبات الکلی تقلبی

شمار مسموم شدگان با مشروبات الکلی تقلبی در یاسوج به ۴۸ نفر رسید تا یک نفر فوتی و چندین بیمار دیالیزی در این آمار مشاهده شود.
مرگ ۴۸ نفر در یاسوج با مشروبات الکلی تقلبی
کد خبر : ۷۶۳۴

طبق آخرین اخباری که صبح زاگرس از منبع آگاه خود کسب کرده، در فاصله روزهای پنجم آذر ماه امسال تا لحظه مخابره این خبر ، تعداد مسمومان مصرف مشروبات الکلی دست‌ساز و حاوی متانول بالا در یاسوج به ۴۸ نفر افزایش یافته که از این تعداد،یک نفر فوتی، ۱ نفر به دلیل شدت بالای مسمومیت دچار مرگ مغزی،۴۶ تحت دیالیز قرار گرفته که از این تعداد چند نفر به دلیل کاهش سطح هوشیاری در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده و به دستگاه ونتیلاتور وصل هستند.

در روزهایی که تمامی امکانات درمانی و بهداشتی استان برای مقابله با بیماری کرونا و آنفولانزا بسیج شده است متاسفانه مصرف مشروبات الکلی با متانول بالا کادر درمانی و پزشکی استان را با یک شوک بزرگ مواجه کرده و هم اکنون ۴۲ مرد و ۶ زن در وضعیت نامناسب مسمومیت قرار دارند.

گفتنی است: عوارض خوردن متانول در صورت عدم درمان صحیح و به موقع ممکن است شامل کوری و نارسایی کلیه باشد، مسمومیت و مرگ ممکن است حتی پس از نوشیدن مقدار کمی از نوشیدنی رخ دهد.

مسمومیت با متانول همان‌طور که گفته شد علائم خود را به‌صورت تأخیری نشان می‌دهد و بیماران می‌توانند با انواعی از ویژگی‌های بالینی ناتوان‌کننده، اغلب پس از ۱۲ تا ۲۴ ساعت تأخیر مراجعه کنند. مهم‌ترین عوارض خوردن متانول عبارت‌اند از:

  1. اختلالات بینایی که با نوریت بینایی و درنهایت کوری مشخص می‌شود که شایع‌ترین مورد از علائم مسمومیت با متانول است.
  2. علائم مربوط به اثر متانول بر دستگاه عصبی مرکزی مانند سردرد، سرگیجه، خستگی و درنهایت اختلال عملکرد عصبی دائمی
  3. علائم گوارشی مانند تهوع، استفراغ و درد شکم
  4. اسیدوز متابولیک جبران نشده شدید با شکاف آنیونی بالا
  5. کما
  6. مرگ

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر