نماینده مردم اردبیل در مجلس : معلمان در تنگنا هستند / حقوق معلمان هم تراز با هیئت علمی دانشگاه‌ها باشد

نماینده مردم اردبیل در مجلس بیان کرد: هرچند اجرای طرح رتبه بندی معلمان تا حدودی مشکلات معیشتی معلمان را برطرف کرد اما همچنان معلمان به قدری در معیشت در تنگنا هستند که شغل دوم و سوم و غیرمرتبط برای خود برگزیدند.
نماینده مردم اردبیل در مجلس : معلمان در تنگنا هستند   حقوق معلمان هم تراز با هیئت علمی دانشگاه‌ها باشد
کد خبر : ۸۶۶۰

صدیف بدری شامگاه جمعه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: بعد از پایان جنگ در ۳۳ سال گذشته اگر به حوزه آموزش و پرورش توجه جدی می‌شد امروز بخش عظیمی از نارضایتی‌ها و غفلت‌ها رفع می‌شد.
وی خاطرنشان کرد: هرچند اجرای طرح رتبه بندی معلمان تا حدودی مشکلات معیشتی معلمان را برطرف کرد اما همچنان معلمان به قدری در معیشت در تنگنا هستند که شغل دوم و سوم و غیرمرتبط برای خود برگزیدند.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: به هیچ وجه این مشاغل در شأن معلمان نیست و باید در بودجه سال آینده و برنامه هفتم توسعه تدبیری مناسب اندیشیده شود تا در مدت سه تا چهار سال آینده معلمان هم تراز با هیئت علمی دانشگاه‌ها حقوق و مزایا دریافت کنند.
بدری توجه به پرسنل اداری و خدماتی و سرایداری مدارس را یادآور شد و بیان کرد: با تأمین زمین در شهرک‌های جدید و مناطق پرجمعیت به راحتی می‌توانیم احداث مدارس ۱۲ کلاسه را انجام داده و دغدغه کمبود فضای آموزشی را رفع کنیم.
وی رتبه بیست و پنجم استان اردبیل را در ماراتن کنکور یادآور شد و گفت: ۹۵ درصد قبولی کنکور امسال مربوط به سه درصد دانش آموزان کشور بوده که یک درصد آن را دانش آموزان مدارس غیردولتی و دو درصد را مدارس خاص و استعدادهای درخشان تشکیل می‌داد.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی این شرایط و وضعیت به وجود آمده را فاجعه عدالت آموزشی برشمرد و تصریح کرد: سال به سال این بی عدالتی آموزشی نیز عمیق‌تر و بیشتر می‌شود.
بدری با تاکید بر راه اندازی پردیس فرهنگی – هنری کودکان و نوجوانان با همکاری مسئولان کشوری خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش باید در اعمال فوق العاده ۵۰ درصد معلمان و پرداخت اضافه تدریس معلمان در چهار ماه اخیر اقدام عملی را انجام داده و رضایت فرهنگیان را فراهم کند.
وی ادامه داد: ۵۰ درصد جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند و آنان حق دارند تا در عرصه مدیریتی به جایگاه مناسب دست یابند که بهتر است در آموزش و پرورش از ظرفیت بانوان توانمند استفاده شود.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی خواستار تأمین ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات مدارس و ساخت یک مدرسه ۱۲ کلاسه در هر یک از نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان اردبیل شد.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
مهر
مجله زندگی
ارسال نظر