واکنش قوه قضائیه به اظهارات مادر امیرحسین رحیمی

در پی انتشار اظهارات مادر «امیر حسین رحیمی» زندانی 15 ساله اعتراضات اخیر(اینجا)، روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان البرز اعلام کرد: امیرحسین رحیمی در صحنه اغتشاشات شهرستان فردیس در حالی که کوکتل مولوتوف به همراه داشته از سوی یکی از ضابطان دادگستری دستگیر شده است.
واکنش قوه قضائیه به اظهارات مادر امیرحسین رحیمی
کد خبر : ۸۸۱۸

در حالی که مادر امیرحسین گفته بود که در بدن وی ساچمه است، دادگستری البرز اعلام کرد: نکته قابل توجه این است که متهم در هیچ یک از اظهارات خود، چه در نزد ضابط و چه در نزد مقام قضایی در دادسرا، هیچ اشاره‌ای به مصدوم بودن یا وجود ساچمه در بدن خود نکرده است که به محض اطلاع از این موضوع اقدامات درمانی در خصوص نامبرده آغاز شده است. دادگاه با توجه به تکمیل تحقیقات مقدماتی در دادسرا، ضمن تعیین وقت رسیدگی، با اخذ تامین متناسب دستور آزادی را صادر کرد و متهم در حال حاضر آزاد شده است.

در پی انتشار اظهارات مادر «امیر حسین رحیمی» زندانی 15 ساله اعتراضات اخیر(اینجا)، روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان البرز اعلام کرد: امیرحسین رحیمی در صحنه اغتشاشات شهرستان فردیس در حالی که کوکتل مولوتوف به همراه داشته از سوی یکی از ضابطان دادگستری دستگیر شده است، علاوه بر آن در جلسات متعدد تحقیق که در روزهای مختلف از سوی مقامات قضایی از وی انجام شد به دفعات نزد مقام قضایی اظهار داشته که چندبار در اغتشاشات حضور داشته و در برخی موارد هم تصاویری از حضور خود را برای مادرش ارسال می‌کرده است.

براساس گزارش خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضائیه؛ دادگستری کل استان البرز اعلام کرد: طبق تحقیقات به عمل آمده امیرحسین رحیمی در زمان بازداشت، به همراه عده‌ای دیگر در صحنه اغتشاشات حضور داشته و با پرتاب چندین کوکتل مولوتف که از قبل ساخته بودند، نسبت به آتش زدن خیابان و تحریک مردم اقدام می‌کرده است. در خصوص متهم، از آنجایی که وکیلی برای وی معرفی نشده بود مرجع قضایی نسبت به معرفی وکیل تسخیری اقدام کرد و وکیل تسخیری نیز در جلسات تحقیق دادسرا حضور داشته و دفاعیات موکل خود را بیان کرده است و علاوه بر آن، به لحاظ مقررات قانونی متهم می‌تواند در هر مرحله از محاکمه نسبت به معرفی وکیل انتخابی خود نیز اقدام کند.

در حالی که مادر امیرحسین گفته بود که در بدن وی ساچمه است، دادگستری البرز اعلام کرد: نکته قابل توجه این است که متهم در هیچ یک از اظهارات خود، چه در نزد ضابط و چه در نزد مقام قضایی در دادسرا، هیچ اشاره‌ای به مصدوم بودن یا وجود ساچمه در بدن خود نکرده است که به محض اطلاع از این موضوع اقدامات درمانی در خصوص نامبرده آغاز شده است. پرونده پس از تکمیل تحقیقات، منتهی به صدور قرار جلب دادرسی و کیفرخواست شده و جهت رسیدگی به دادگاه اطفال و نوجوانان ارجاع شده است. دادگاه با توجه به تکمیل تحقیقات مقدماتی در دادسرا، ضمن تعیین وقت رسیدگی، با اخذ تامین متناسب دستور آزادی را صادر کرد و متهم در حال حاضر آزاد شده است.

گفتنی است که اخیرا مادر امیرحسین درباره وکیل تسخیری گفته بود: آدرس دفترش را به من نداد و هیچ‌وقت با هم ملاقات نکردیم حتی تماس‌های من را هم پاسخ نمی‌داد. زمانی هم که امیرحسین بازداشت شد، به واسطه اینکه درگیر شده و نهایتا فرار کرده بود، فردی که امیرحسین را گرفته بود، برخورد تندی با او داشت. تصویری که از امیرحسین موجود است، او را یک بچه نحیف نشان می‌دهد. مگر می‌تواند با ماموران درگیر شود؟ وقتی قاضی وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی را صادر کرد، التماس کردم که من چیزی ندارم، تو را به خدا وثیقه را کمتر کنید تا بچه من در زندان نماند؛ ولی هیچ کس به داد ما نرسید.

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
عرشه
مجله زندگی
ارسال نظر