
تانک ۵۰۰ هیبرید (HEV)، جدیدترین شاسیبلند مستقل بازار در ایران عرضه خواهد شد.
محدودیت ارزی تعیین شده متأسفانه مانع از واردات مدلهای جذاب از برندهای غیر چینی برای بازار ایران شده است؛ اما چینیها غولپیکر به دلیل ارزانتر بودنشان در دنیا، همچنان میتوانند به خیابانهای کشور پا بگذارند و به فروش برسند. گریتوال تانک ۵۰۰ نیز از جمله این خودروهاست.
تانک ۵۰۰ بهزودی قرار است برای حضور در سامانه جانبازان، به کشورمان راه پیدا کند.
طراحی ظاهری
طراحی بدنه تانک ۵۰۰ HEV به وضوح، با الهام از شاسی بلندهای فول سایز و بزرگ آمریکایی انجام شده است و الگوبرداریهای زیادی را در خطوط بدنه این خودرو میبینیم. البته علاوه بر خودروهای آمریکایی میتوان شباهتهای زیادی با شاسی بلندهای تویوتا در این خودرو دید، اما در کل، طراحی این خودرو را میتوان الهامی از طراحی خودروهایی مثل شورلت سابربن، فورد اکسپدیشن و جیپ گرند چروکی لانگ در این خودرو دید.
در نمای جلو یک جلوپنجره بزرگ با رنگ متالیک دیده میشود که در وسط آن نشان T بزرگ یعنی همان نشان تانک را در وسط آن میبینیم. طراحی سپر و چراغها به سبک طراحیهایی است که قبلتر در دیگر خودروهای تانک دیده بودیم.
از دید کناری طراحی متداول یک شاسی بلند بزرگ را میبینیم. در حاشیه پنجرهها از قطعات کرومی استفاده شده و قسمت باربند هم کرومی رنگ طراحی شده است. از دیگر المانهای طراحی میتوان به اسپویلر و زاپاس پشت در این SUV اشاره کرد.
مشخصات فنی تانک ۵۰۰ هیبرید
همانطور که از نام تانک ۵۰۰ هیبرید پیداست باید گفت که این خودرو علاوه بر پیشرانه بنزینی به موتور الکتریکی نیز مجهز است تا گشتاور آنی و مصرف سوخت کمتری را برایش به همراه داشته باشد. پیشرانه ۲ لیتری تانک ۵۰۰ به کمک توربوشارژ VGT که به واسطه ساختارش Turbo Lag را کاهش میدهد و همچنین عملکرد موتور برقی، میتواند ۳۴۶ اسب بخار توان و ۶۴۸ نیوتن متر گشتاور را برای حرکت خودرو فراهم کند. در نهایت توان و گشتاور تولید پیشرانه هیبرید نیز از طریق گیربکس ۹ سرعته HAT به هر چهار چرخ این SUV تحویل داده میشود.
یکی دیگر از ویژگیهای فنی تانک ۵۰۰ شتابران خودرو این است که در صورت فعالشدن حالت دریفت میتواند حس و حال حیرتآوری را برای انجام حرکات نمایشی به شما بدهد. هنگامی که Drift Mode فعال میشود اکثر توان و گشتاور خروجی پیشرانه به محور عقب تحویل داده میشود و تمامی دستگاههای کنترلی مانند کنترل پایداری، کنترل کشش و… خاموش میشوند تا راننده بدون دردسر بتواند با این SUV دریفت کند.
حجم موتور ۲۰۰۰ سی سی توربوشارژ VGT
توان ۳۴۶ اسب بخار
گشتاور ۶۴۸ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته HAT
شتاب ۷.۹ ثانیه
محور محرک دو دیفرانسیل هوشمند با کمک سبک و سنگین
قفل دیفرانسیل جلو و عقب با سیستم TANK U-Turn
لاستیکها R ۲۰، ۲۶۵/۵۰
وزن خالص ۲۵۳۵کیلوگرم
حجم باک ۸۰ لیتر
حجم صندوق ۷۹۵ لیتر
طول * عرض * ارتفاع ۵۰۷۸* ۱۹۳۴ * ۱۹۰۵ میلی متر
فاصله محوری ۲۸۵۰ میلی متر
زاویه ورود / خروج ۲۹.۶ / ۲۴.۳ درجه
سیستم تعلیق جلو / عقب دابل ویشبون / مولتی لینک
امکانات رفاهی و ایمنی
در بخش آپشنهای رفاهی و ایمنی نیز این شاسیبلند چیزی کم ندارد؛ زیرا امکاناتی نظیر سیستم کمکی حرکت در سربالایی (HAC) و سرپایینی (DAC) (شیبسنج)، سنسور پارک جلو و عقب، کروز کنترل تطبیقی، کرال کنترل (CCO)، رادار بین خطوط فعال، دوربین ۳۶۰ درجه، دستیار کمکی حرکت در ترافیک (TJA)، حالت دریفت، سیستم هشدار باز بودن دربها، سیستم هشدار تصادف از عقب، رادار تابلوخوان، کلاستر دیجیتال، هدآپ (HUD)، صندلی راننده برقی ۸ جهته با مموری، صندلی شاگرد ۶ جهته برقی، گرمکن و سردکن صندلیهای جلو، ماساژور صندلیهای جلو، تهویه اتوماتیک ۳ کاناله، سیستم صوتی اینفینیتی با ۱۲ اسپیکر، رکاب برقی، کول باکس، تنظیم برقی تلسکوپی فرمان، ردیف سوم برقی، وکیوم دربها، شارژر وایرلس، سقف پانوراما و پارک اتوماتیک را در تانک ۵۰۰ شاهد هستیم.
منبع: خبرآنلاین