طریقه پخت پیچاق قیمه چگونه است ؟

پیچاق قیمه اردبیلی، خورش خوشمزه‌ای است که به‌طور خاص برای مجالس و سفره‌های نذری طبخ می‌شود. این غذا به‌دلیل داشتن پروتئین بسیار بالا، به تقویت عمومی و افزایش انرژی بدن کمک می‌کند و گزینه‌ای عالی برای ورزشکاران و کودکان در حال رشد محسوب می‌شود. نام دیگر این خورش، خورش خلال بادام است که شاید نام ان را بیشتر شنیده باشید.
طریقه پخت پیچاق قیمه چگونه است ؟
کد خبر : ۹۰۲۰

مواد اولیه

گوشت گوسفندی ۳۰۰ گرم

خلال بادام ۱۵۰ گرم

 

کره ۲۵ گرم

پیاز ۲ عدد

 
 

رب گوجه فرنگی یک قاشق غذا خوری

تخم مرغ ۲ عدد

زعفران به مقدار لازم

چوب دارچین یک تکه

نمک، زردچوبه، فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه

مرحله اول

ابتدا بادام را با مقداری گلاب و آب خیس کنید تا کمی نرم شود. سپس گوشت را به صورت قیمه خرد کنید و بشورید. همچنین زعفران را با چند قطعه یخ بگذارید تا رنگ بگیرد.

مرحله دوم

پیاز ها را نگینی یا خلالی خرد کنید و به همراه کره و روغن داخل قابلمه تفت دهید تا سبک شود .سپس مقداری زردچوبه به پیازها بزنید و در ادامه گوشت خرد شده را نیز افزوده و کمی فلفل سیاه بزنید تا گوشت تغییر رنگ دهد.

مرحله سوم

در ادامه رب را افزوده و کمی با گوشت تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود .سپس چند لیوان آب جوش به همراه چوب دارچین داخل قابلمه ریخته و اجازه دهید تا گوشت ها پخته شوند.

مرحله چهارم

وقتی گوشت نیم پز شد چوب دارچین را از قابلمه خارج کنید و بادام خیس خورده را به همراه همان آب و گلابش افزوده و هم بزنید و اجازه دهید تا خورش با شعله کم جا بیفتد و باید آب خورشت کاملا کم شود.

مرحله پنجم

در انتهای پخت نمک را افزوده و زعفران دم کرده را نیز اضافه کنید و زمانی که خورشت غلیظ شد تخم مرغ ها را می توانید به دو روش به خورش اضافه کنید . تخم مرغ ها را یا جدا نیمرو کنید سپس روی خورشت گذاشته و یا داخل خورش ریخته و درب قابلمه را بگذارید تا کمی سفت شود. می توانید برای هر نفر یک نیمرو سرو کنید. 

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر