امباپه به پای زیدان می رسد؟

پنج بازیکن فرانسوی و یکی از بازیکنان کرواسی، گلزنان فرانسه در فینال های جام جهانی لقب گرفته اند.
امباپه به  پای زیدان می رسد؟
کد خبر : ۹۰۲۷

تیم ملی فرانسه ۲۴ سال پیش برای اولین بار در تاریخ به فینال جام جهانی رسید و فردا آنها برای چهارمین بار در همه ادوار این مسابقه بزرگ را تجربه می کنند. تیم ملی فرانسه فردا جدال سختی در دیدار پایانی برابر آرژانتین خواهد داشت و ستاره های این تیم امیدوارند بتوانند با گلزنی در این دیدار نام خود را مانند بازیکنان ذیل در دل تاریخ ثبت کنند.

فرانسه- برزیل: ۱۹۹۸

تیم ملی فرانسه برای اولین بار در تاریخ در سال ۱۹۹۸ و در خانه به فینال رسید و این زین الدین زیدان بود که در همان نیمه اول دو بار موفق به گلزنی شد. امانوئل پتی در دقایق پایانی گل سوم فرانسه را به ثمر رساند و آنها اولین قهرمانی خود را با پیروزی مقتدرانه ای جشن گرفتند.

فرانسه- ایتالیا: ۲۰۰۶

فرانسه این بار و در شرایطی که از ایتالیا پیش افتاده بود، در نهایت و در ضربات پنالتی بازی را به این تیم واگذار گرد. تنها گل این تیم را زین الدین زیدان در دقایق ابتدایی و از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند و در نهایت همین بازیکن بود که با اخراج در اوقات اضافی، اصلی ترین شکست فرانسه در ضربات پنالتی لقب گرفت.

فرانسه- کرواسی: ۲۰۱۸

تیم ملی فرانسه دومین قهرمانی خود را با یک پیروزی مقتدرانه و بزرگ در دیدار فینال جشن گرفت. شاگردان دیدیه دشان در سال ۲۰۱۸ موفق شدند ۲-۴ کرواسی را مغلوب کرده و برای دومین بار قهرمانی در جام جهانی را تجربه کنند. گلزنان فرانسه در این دیدار ماریو مانژوکیچ (گل به خودی)، آنتوان گریزمان، پل پوگبا و کیلیان امباپه بودند.

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
عرشه
مجله زندگی
ارسال نظر