پولدارها در لیگ برتر صاحب VAR می‌شوند!

طبق برنامه فدراسیون فوتبال، ابتدا ورزشگاه آزادی به سیستم کمک داور ویدئویی مجهز می‌شود.
پولدارها در لیگ برتر صاحب VAR می‌شوند!
کد خبر : ۹۲۰۶

هدایت الله ممبینی، درباره آخرین وضعیت ورود سیستم VAR به کشورمان گفت: من به گذشته کاری ندارم اما از زمانی که به سمت دبیرکلی منصوب شدم، چهار جلسه متوالی با شرکتی که در کشورمان نماینده شرکت AVS بلژیک است، داشتیم. این شرکت برای اجرای VAR در ایران انتخاب شده و جلسات خوبی با هم داشتیم.
او در ادامه گفت: تاریخی گذاشته‌ایم تا با برنامه‌ریزی مدون و از پیش طراحی شده سرعت کار را بالا ببریم و بتوانیم در یک جدول زمانی مشخص، پروژه VAR را در کشور اجرا کنیم. پروژه را تقسیم‌بندی و زمان‌بندی کردیم. ابتدا بحث قرارداد با این شرکت است که کمیسیون معاملات شرکت مذکور را انتخاب کرده است. موضوع را به شرکت ابلاغ و جلسات متعددی را برگزار کردیم. پس از عقد قرارداد، بررسی فنی، تجهیز چند ورزشگاه و آموزش داوران را داریم.
دبیرکل فدراسیون فوتبال ادامه داد: با توجه به پروتکل‌های فیفا باید کلیه ورزشگاه‌ها را تجهیز کنیم ولی به این دلیل که زیرساخت‌ برخی ورزشگاه‌های ما ضعیف است و شاید برخی باشگاه‌ها، توان پرداخت هزینه‌ها را نداشته باشند، گفتیم در دو فاز کار را انجام بدهیم. در ابتدا باشگاه‌هایی که مشکلات مالی کمتری دارند و اعلام آمادگی کرده‌اند، در فاز اول کار را انجام می‌دهند. هم‌چنین سعی داریم آموزش داوران را هم در دو فاز اجرا کنیم. تلاش می‌کنیم فاز اول را در بهمن و فاز دوم را در خرداد سال آینده انجام دهیم تا داوران مدرک لیسانس بگیرند و بتوانند مسابقات را با VAR اجرا کنند. طبق این برنامه زمان‌بندی شده که شاید خیلی هم دقیق نباشد، امیدواریم در ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت بتوانیم چند ورزشگاه را به تجهیزات VAR تجهیز کنیم.
ممبینی در پایان گفت: ورزشگاه آزادی به این دلیل که ملی است و می‌تواند میزبان بازی‌های ملی ما باشد، در اولویت است. ورزشگاه‌های فولاد خوزستان، نقش جهان اصفهان، شهید سلیمانی سیرجان، باهنر کرمان، وطنی قائمشهر و یادگار امام تبریز جزو ورزشگاه‌هایی هستند که می‌توانیم در فاز اول داشته باشیم اما تیم فنی ما و شرکت VAR در حال بررسی است تا گزارش کاملی به ما بدهد تا ببینیم اولویت می‌تواند با کدام ورزشگاه باشد تا بتوانیم در سریع‌ترین زمان این امکانات و تجهیزات را در در ورزشگاه‌ها نصب کنیم. امیدواریم با توجه به برنامه‌ریزی فدراسیون در زمان مشخص با همکاری همه نهادها و ارگان‌های ذی‌ربط پروژه را جلو ببریم و در زمان مقرر آن را اجرا کنیم.

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر