ورشکستگی‌های سال ۲۰۲۲ بیت‌کوین را زمین می‌زند ؟

برای کسانی که بازارهای جهانی را در سال ۲۰۲۲ پیگیری کرده باشند، می دانند که این سال برای دارندگان ارزهای دیجیتال اصلا خوب پیش نرفت.
ورشکستگی‌های سال ۲۰۲۲ بیت‌کوین را زمین می‌زند ؟
کد خبر : ۹۷۰۶

بیش از ۲ هزار میلیارد دلار از ارزش کل بازار رمزارزها ناپدید شد در حالی که قیمت بیت کوین شاهد کاهش شدیدی بود و از سقف ۶۹ هزار دلاری که تجربه کرد مسیری نزولی تا کف ۱۵ هزار ۵۹۹ دلاری را پیمود.

این در حالی بود که قبل از آغاز سال جاری میلادی امیدهای زیادی درباره رمزارزها وجود داشت که بتوانند سقف های جدید قیمتی را فتح کنند و در آن محدوده ها نوسان کنند اما ورشکستگی های بزرگ در این بازار در کنار اقدامات انقباضی بانک های مرکزی قیمت رمزارزها را از عرض به فرش رساند.

در حال حاضر نیز تحلیل گران احتمال ادامه وضعیت قرمز در بازار رمزارزها در سال ۲۰۲۳ را پایین نمی دانند و معتقدند که ریکاوری بازار فرآیندی زمان‌بر است. همچنین عدم قانون گذاری برای این بازار و دور ماندن بسیاری از شرکت ها از این بازار در سال ۲۰۲۳ نیز می تواند یکی از موانع رشد قیمت کریپتوها باشد.

البته برخی نیز باور دارند که یکی از پیامدهای سقوط کریپتوها در سالی که گذشت می تواند تغییر چشم انداز نظارتی در این بازار باشد، زیرا قانون‌گذاران و سیاست‌مداران را می تواند به میز مذاکره بکشاند. از نظر تحلیل گران مقررات سخت گیرانه می تواند سیگنالی مثبت برای بازار باشد زیرا پای شرکت های زیادی را به بازار رمزارزها باز خواهد کرد.

در مورد پیش بینی های قیمتی بیت کوین برای سال ۲۰۲۳ نیز می توان گفت در حالی که گروهی وجود دارند که امیدوار به بازگشت سریع قیمتی در بازار هستند، گروهی نیز معتقدند احتمال ادامه وضعیت سال ۲۰۲۲ برای سال آینده کم نیست. در حالی که ورشکستگی های سال ۲۰۲۲ می تواند همچنان عاملی نزولی برای رمزارزها در سال آینده باشد، عواملی مانند بازیابی شاخص های سهام، تورم کمتر، ثبات در شرایط جنگ روسیه و اوکراین می تواند وضعیت را به سود قیمت رمزارزها عوض کند. یک سناریوی محتمل توسط تحلیل گران این است که در ابتدای سال ۲۰۲۳ کریپتوها کف های قیمتی جدیدی را تجربه کنند و روند نزولی باشد، اما در ادامه می توان شاهد بازگشت مجدد قیمت بیت کوین به بالا مرز ۲۰ هزار دلار باشیم.

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
فرارو
مجله زندگی
ارسال نظر