افزایش اعلام نشده شهریه مدارس از کجا آمده؟

اکنون هیچ مبلغ دقیقی درباره میزان شهریه مدارس غیردولتی از سوی آموزش و پرورش اعلام نشده اما یک الگو به تمام ادارات آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شده که طبق آن معیارها و شاخص‌هایی برای افزایش شهریه مدارس غیردولتی مشخص شده است.
افزایش اعلام نشده شهریه مدارس از کجا آمده؟
کد خبر : ۲۱۵۳۷

طبق گفته احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش الگوی تعیین شهریه مدارس غیردولتی در ۲۲ فروردین سال ۱۴۰۲ ابلاغ شده است. وی در اینباره بیان کرد: در این الگو مطابق ماده (۱۵) قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی، پایه و اساس تعیین شهریه؛ دوره تحصیلی، سطح آموزشی- پرورشی و تربیتی، برنامه سال تحصیلی، فعالیت‌های فوق برنامه، فضای فیزیکی، تجهیزات و امکانات بروز از جمله آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و سالن‌ها و … است. لذا در این راستا به نیروی انسانی شاغل در مدارس غیردولتی و دارای صلاحیت‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای متناسب با دوره‌های تحصیلی و برنامه سال تحصیلی، فضای آموزشی، تجهیزات و امکانات توجه ویژه شده و در محوریت تعیین هزینه‌های تمام شده هر مدرسه قرار گرفته است و کیفیت و امتیاز کسب شده در این مؤلفه‌ها در تعیین مبلغ شهریه بسیار اثرگذار است.

محمودزاده به بازرسی از مراکز آموزشی اشاره کرد و گفت: ما در طول سال گذشته دو مرتبه از مراکز آموزشی سراسر کشور بازدید کردیم و نسبت به فعالیت و عملکردی که مراکز آموزشی داشتند به آن‌ها امتیاز دادیم که طبق آن و در راستای حمایت از مراکز با کیفیت و نیز صیانت از حقوق مردم و فراگیران عزیز، تا ۲۰ درصد امکان افزایش شهریه تحت عنوان کیفیت بخشی به فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در سال جاری را خواهند داشت.

امتیاز منجر به افزایش شهریه

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: البته این بستگی به کمیت و کیفیت کاری مراکز آموزشی دارد طبیعتاً هر چقدر بازدهی بهتری داشته باشند امتیاز بیشتری هم کسب خواهند کرد. به طور کلی بازدید و ارزیابی عملکرد مراکز آموزشی تا سقف ۱۰۰ امتیاز برای آن‌ها منظور خواهد شد و به نسبت امتیاز کسب شده در بحث کیفیت بخشی تا ۲۰ درصد در افزایش شهریه آن‌ها موثر خواهد بود.

 

وی درباره مدارس متخلف که شهریه‌های خارج از حد مجاز از خانواده‌ها دریافت می‌کنند، گفت: متأسفانه در بین اینها، مدارس اندکی هستند که تخلف می‌کنند البته نه آن‌طور که در فضای مجازی پر رنگ شده، مثلاً شاید در میان ۱۸ هزار مدرسه، کمتر از ۱۰۰ مدرسه در تهران و برخی از استان‌ها بیش از آن میزان که حتی هنوز هم اعلام نشده از والدین درخواست شهریه کرده باشند که تمام مدیران استان‌ها موظف به رسیدگی به این مدارس هستند.

محمودزاده ادامه داد: طی جلسه‌ای مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرد ۲۵ نفر را به صورت گروه‌های ۴ و ۵ نفره مأمور کرده‌اند تا از مدارس بازدید و متخلفان را شناسایی کنند.

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر