عکس | حرکت شگفت‌انگیز خالق پراید؛ تولید یک وانت رویایی و جذاب!

سبد محصولات کیا (کمپانی تولیدکننده پراید) در طول این سال‌ها گسترش قابل‌توجهی داشته و تقریباً تمامی کلاس‌های خودرویی را گسترش داده اما یک وانت پیکاپ همچنان حلقه مفقوده این برند محسوب می‌شود.
عکس | حرکت شگفت‌انگیز خالق پراید؛ تولید یک وانت رویایی و جذاب!
کد خبر : ۲۱۵۹۵

استقبال قابل‌توجهی از وانت‌ها به عمل می‌آید و هیوندای نیز با سانتاکروز به دنبال جلب نظر مشتریان است اما فعلاً کیا فاقد چنین خودرویی بوده هرچند در سال‌های نه چندان دور یعنی سال ۱۹۸۰ شاهد عرضه خودرویی با نام بونگو در برخی بازارها بوده‌ایم. چهارمین نسل این خودرو نیز کاملاً سالخورده به نظر می‌رسد و از سال ۲۰۰۵ عرضه ‌شده است.

وقتی خالق پراید در کره‌جنوبی هوس تولید وانت می‌کند/ عکس

عدم عرضه یک وانت پیکاپ توانمند در بازارهای جهانی کمی عجیب به نظر می‌رسد زیرا شاسی‌بلند بدنه روی فریم موهاوی از سال ۲۰۰۸ در بازار بوده است. البته کیا به دنبال رفع چنین نقیصه‌ای است و وانت پیکاپ جدیدی را تولید خواهد کرد. بنا به گزارش برخی رسانه‌ها، نمایندگی‌های کیا در استرالیا اظهار داشته‌اند وانت جدید خودروساز موردبحث در سال ۲۰۲۵ راهی بازار این کشور خواهد شد. ظاهراً جدیدترین محصول کیا با کد TK شناخته می‌شود و قبلاً وارد فاز توسعه و تست شده است.

وقتی خالق پراید در کره‌جنوبی هوس تولید وانت می‌کند/ عکس

 

ظاهراً کیا سنگ محک خود را خودروهایی همچون فورد رنجر و تویوتا هایلوکس قرار داده هرچند باید خاطرنشان ساخت کره‌ای‌ها قبلاً اظهار داشته‌اند دو وانت پیکاپ برقی را تا سال ۲۰۲۷ عرضه خواهند کرد. یکی از این خودروها پلتفرمی مخصوص خواهد داشت درحالی‌که از دیگری به عنوان محصولی استراتژیک برای بازارهای نوظهور نام برده شده است. وانت پیکاپ دوم کیا احتمالاً همانی است که نمایندگی‌ها به آن اشاره کرده‌اند و احتمالاً معماری آن به گونه‌ای مهندسی خواهد شد که بتواند پیشرانه‌های درون‌سوز را نیز در خود جای دهد.

وقتی خالق پراید در کره‌جنوبی هوس تولید وانت می‌کند/ عکس

رسانه‌های استرالیایی مدعی شده‌اند خودروی موردبحث از طراحی بدنه روی فریم جدید استفاده خواهد کرد و به پیشرانه‌ای دیزلی مجهز خواهد شد تا بتواند به ظرفیت بارگیری و بکسل مدنظر شرکت دست یابد. گفته می‌شود فرایند توسعه این محصول جدید از سال ۲۰۲۰ شروع شده و شاخه استرالیایی کیا در حال کمک به تولید این وانت چهار درب است. همان‌طور که اشاره شد وانت جدید کره‌ای‌ها در سال ۲۰۲۵ راهی بازار استرالیا خواهد شد هرچند احتمال معرفی آن در سال آینده بالاست. تاکنون برخی تصاویر جاسوسی با استتار سنگین از این خودرو منتشر شده‌اند، خودرویی که برخی عناصر طراحی موهاوی را با خود به همراه داشته است. کیا در پاسخ به رسانه‌ها گفته است: کیا در حال حاضر مشغول توسعه وانت پیکاپی است که توانایی‌های بالایی خواهد داشت. جزئیات بیشتر دراین‌باره طی هفته‌های آینده منتشر خواهند شد.

 

*پراید خودرویی است که توسط شرکت کیا موتورز در کره جنوبی تولید شد. تولید این خودرو در ایران از سال ۱۳۷۲ توسط شرکت سایپا در دو مدل سدان و هاچ‌بک تحت عنوان «صبا» و «نسیم» آغاز شد.

 

مجله زندگی
ارسال نظر