احداث مترو در کنار خانه شما آنرا چقدر گران می کند؟

بررسی ها نشان میدهد خطوط مترویی که از زیر زمین حرکت می کنند بر روی قیمت خانه هایی که روی زمین احداث شده اند اثر می گذارد و بررسی ها نشان می دهد این تاثیر کم هم نیست.
احداث مترو در کنار خانه شما آنرا چقدر گران می کند؟
کد خبر : ۲۱۶۷۴

براساس پژوهشی که طی سال‌های 1397 تا 1399 در دانشگاه شریف انجام شد افتتاح ایستگاه‌های جدید مترو تاثیر معناداری روی قیمت خانه‌های اطراف می‌گذارد و یافته‌های این پژوهش حاکی از آن است که افتتاح خط مترو روی قیمت مسکن معادل  4/9 درصد اثرگذاری دارد.

البته توجه به این نکته نیز ضروری است که افتتاح ایستگاه مترو در تمامی مناطق تهران به یک میزان رشد نداشته است بلکه در مناطقی که هیچگونه مد حمل و نقلی وجود نداشته افتتاح ایستگاه‌های جدید مترو منجر به آن شده که قیمت مسکن با رشد بیشتری مواجه شود.

از سویی دیگر با توجه به ترافیک شدید تهران و وجود طرح‌های ترافیکی شهروندان اقبال کمتری به استفاده از خودروی شخصی دارند و برای رهایی از ترافیک و کمتر کردن هزینه ها به مترو روی آورده‌اند که همین موضوع نیز در انتخاب محل سکونت نقش بسزایی دارد.

 

همچنین ایجاد خطوط و ایستگاه‌های جدید مترو در مناطق مختلف منجر به رشد و توسعه هرچه بیشتر آن مناطق می‌شود که این موضوع خود رابطه مستقیمی با توسعه کسب و کارها و افزایش مشاغل منطقه دارد.

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر