اینترنت زمان برگزاری کنکور قطع می‌شود؟

زلفی‌گل و زارع‌پور اعلام کردند که برای برگزاری مرحله دوم کنکور ۱۴۰۲ به جای قطعی اینترنت از برخی فناوری‌ها برای تامین امنیت آزمون استفاده خواهد شد.
اینترنت زمان برگزاری کنکور قطع می‌شود؟
کد خبر : ۲۱۷۵۵

در حاشیه جلسه امروز (دهم خرداد) هیئت دولت وزیر علوم و وزیر ارتباطات اعلام کردند راهکار جلوگیری از تقلب در زمان برگزاری مرحله دوم کنکور ۱۴۰۲ قطع کردن اینترنت نیست. این موضوع پس از این که رئیس سازمان سنجش اعلام کرده بود ممکن است در زمان برگزاری کنکور اینترنت قطع شود، نگرانی‌هایی را برای مردم ایجاد کرده بود.

همچنین، زمانی که معاون وزیر کشور هم اعلام کرد که اگر برای کنکور نگرانی ایجاد شد مجبوریم اینترنت را قطع کنیم همه فکر می‌کردند برای این دوره از کنکور هم مانند مرحله قبل، که دی ماه سال گذشته برگزار شد و اینترنت همراه در بسیاری از مناطق قطع شده بود، قرار است اینترنت از دسترس خارج شود.

حالا اما وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به خبرنگاران گفته است که برای تامین امنیت و آرامش داوطلبان در زمان برگزاری کنکور تمام تلاششان را انجام خواهند داد اما تاکید کرده است که منظور از تامین امنیت قطع کردن اینترنت نیست.

محمدعلی زلفی‌گل در این خصوص اظهار کرد: «ما نمی‌گوییم اینترنت قطع شود، ان‌شاءالله آقای زارع‌پور به ما با راه‌کارهای دانش‌بنیان کمک می‌کند تا در حوزه‌های امتحانی امنیت کامل وجود داشته باشد. این کمک قطع اینترنت نیست.»

 

زارع‌پور هم کمک به وزارت علوم برای برگزاری آزمون را تایید کرده و همچنین، از عدم قطعی اینترنت در زمان برگزاری کنکور خبر داد. او که پیش از این و در مرحله اول کنکور ۱۴۰۲ اعلام کرده بود با تصمیم شورای امنیت کشور اینترنت قطع شده و وزارت ارتباطات صرفا مجری این تصمیم بوده است، حالا می‌گوید با وجود قطعی اینترنت باز هم احتمال بروز تقلب در آزمون وجود دارد.

همان‌طور که پیش از این هم بسیاری از کارشناسان با انتقاد از تصمیم قطعی اینترنت در زمان برگزاری کنکور گفته بودند که راهکارهای ساده‌تر و موثرتری برای جلوگیری از تقلب یا انتشار سوالات وجود دارد، حالا ظاهرا وزیر ارتباطات هم به همین نتیجه رسیده است.

زارع‌پور در خصوص راهکار این وزارتخانه برای تامین امنیت آزمون کنکور این طور توضیح داد: «قصد داریم با استفاده از تجهیزاتی که هر نوع سیگنالی را آشکار می‌کند، هر نوع ارتباطی غیر مجاز برای داوطلبان را تشخیص دهند و با آن مقابله کنند.»

با این توضیحات وزرای علوم و ارتباطات و تاکید زارع‌پور بر این نکته که کمک وزارت ارتباطات به وزارت علوم برای برگزاری کنکور «قطعی اینترنت نیست» حالا اظهار نظرهای اخیر سایر مسئولان درباره احتمال قطع شدن اینترنت در روزهای ۱۴ و ۱۵ تیر ۱۴۰۲ تکذیب شده و بنابراین، حین برگزاری آزمون کنکور اینترنت قطع نخواهد شد.

 

منبع :
زومیت
مجله زندگی
ارسال نظر