قیمت نان تغییر می‌کند؟ / ماجرای قیمت‌های بالاتر برخی نانوایان

سرپرست دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت:‌ هیچگونه افزایشی در قیمت نان و آرد وجود ندارد و مردم گرانفروشان را با سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند تا بر خورد جدی با آنها بشود.
قیمت نان تغییر می‌کند؟ / ماجرای قیمت‌های بالاتر برخی نانوایان
کد خبر : ۲۱۸۳۴

خبرهایی بود مبنی بر اینکه اتحادیه نانوایان نامه‌ای به سازمان حمایت کننده و از مصرف کننده برای افزایش دادن قیمت نان نوشته و آنها هم با افزایش قیمت نان موافقت کرده‌اند، اما قیمت جدید تاکنون به صنوف ابلاغ نشده است به همین دلیل برخی از نانوایان در سطح استان تهران و سایر شهرستان ها نرخ مصوب را رعایت نمی‌کنند و زیر پوستی قیمت را افزایش داده‌اند.

سرپرست دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی در این باره که آیا تغییر جدیدی در قیمت نان وجود داشته است، گفت:‌ هیچ گونه تغییر در قیمت نان و آرد وجود نداشته و هر گونه فروش بیش از نرخ مصوب گرانفروشی به حساب می‌آید و بخش بازرسی و تعزیرات برخورد خواهد کرد.

مسعود امرالهی درباره اینکه آیا اطلاع دارید که اتحادیه ها نامه به سازمان حمایت برای افزایش قیمت نان نوشته باشند؟ افزود: از وجود چنین درخواستی اطلاع ندارم اما با اظیمینان می‌گویم که هیچ افزایش قیمتی در نان و آرد وجود نداشته است.

امرالهای تاکید کرد: مردم هر گونه گرانفروشی بیش از نرخ مصوب را با شماره ۱۲۴ اطلاع د هند و مطمئن باشند که در کوتاه ترین زمان برخورد خواهد شد.

امرالهی ادامه داد:‌ دولت یارانه آرد را خودش پرداخت می کند و به همین دلیل نانوایان را موظف کرده است که برای رفاه مردم به قیمت مصوب به مردم بفروشند وحتی با افزایش قیمت گندم در سال جاری هم دولت سهم یارانه پرداختی خود را افزایش می‌دهد تا نان گران نشود.

وی ادامه داد:‌ دولت برای تشویق نانوایان و جبران هزینه های آنها پایان هر روز ۱۵ تا ۳۰ درصد نان پخت شده را در قالب مشوق به حساب آنها واریز می کند.

برخی از نانوایان اخیرا قیمت های بیشتری را برای تحویل هر قرص نان از خریدار می گیرند، قبلا این گرانفروشی ها به بها نه نان کنجدی، کنجدی یک رو و دور بود اما مدتی است که برای نان معمولی هم رقم بیشتری دریافت می کنند و در نانوایی هایی که کارت هوشمند وجود ندارد این مسئله رایج تر است و خیلی از مردم به قول خودشان به خاطر چند هزار تومان حاضر نیستند با این گونه نانواها دهان به دهان شوند.

 

منبع :
فارس
مجله زندگی
ارسال نظر