دردسر جدید برای اسرائیل؛ مرزها چگونه دچار تنش شده است؟

منابع لبنانی گزارش دادند که نیروهای رژیم صهیونیستی و ارتش لبنان به دنبال تنش با یکدیگر در مجاورت خطوط مرزی به حالت آماده‌باش درآمدند.
دردسر جدید برای اسرائیل؛ مرزها چگونه دچار تنش شده است؟
کد خبر : ۲۱۸۶۹

رسانه‌های لبنانی، بعدازظهر امروز (یکشنبه)، از تنش میان ارتش لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی خبر دادند.

پایگاه خبری « النشره» به نقل از خبرنگار خود در النبطیه گزارش داد که ارتش لبنان و نیروهای رژیم اشغالگر در مجاورت مرزهای «عیتا الشعب» به حالت آماده‌ باش درآمدند.

طبق این گزارش، دو طرف پس از آن به حالت آماده ‌باش درآمدند که یک افسر ارتش لبنان یک افسر ارتش رژیم صهیونیستی را هل داد و میله فلزی‌ای را که نظامیان صهیونیست در خارج از خط آبی در زمین کاشته بودند، از جا کند.

خبرنگار النشره اشاره کرد که پس از تنش میان دو طرف، نیروهای «یونیفل» (نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان) وارد عمل شدند تا از درگیری ممانعت به عمل آورند.

این در حالی است که ارتش لبنان در ماه ژانویه سال جاری نیز به سمت یک پهپاد متخاصم ارتش رژیم صهیونیستی تیراندازی کرده‌ بود. 

ارتش لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرده بود «در تاریخ ١٣/ ١/ ٢٠٢٣، در حالی که گشتی ارتش در حال بررسی یک تجاوز در منطقه حولا و وادی هونین بود، یک پهپاد متعلق به دشمن اسرائیلی حریم لبنان را در منطقه یادشده نقض کرد و بر فراز گشتی [ارتش] اقدام به چرخ‌زنی کرد که نیروها به سمت آن تیراندازی کردند.»

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
فارس
مجله زندگی
ارسال نظر