در جلسه بشقاب‌پرنده‌های ناسا چه گذشت؟

ناسا پس از برگزاری اولین جلسه عمومی خود در مورد بشقاب پرنده‌ها، از جمع‌آوری اطلاعات برای تایید وجود آن‌ها خبر داد.
در جلسه بشقاب‌پرنده‌های ناسا چه گذشت؟
کد خبر : ۲۱۹۲۹

هرچند که ناسا تاکنون وجود بشقاب پرنده‌ها را رد می‌کرد و شواهد مرتبط با حضور آن‌ها را بی‌پایه و اساس می‌دانست، اما حالا اولین جلسه عمومی ناسا در این مورد بزگرار شده و دانشمندان باور دارند آن‌ها درحقیقت وجود دارند و باید بیشتر به دنبال‌شان باشیم.

ناسا روز چهارشنبه در اولین نشست عمومی خود در مورد «پدیده‌های ناهنجار ناشناخته» که بیشتر با نام «یوفو» یا بشقاب پرنده شناخته می‌شوند، خواستار یک رویکرد علمی دقیق‌تر برای روشن کردن منشا صدها مشاهده مرموز شد.

آژانس فضایی اعلام کرد که اخیرا در حال تجزیه و تحلیل مشاهداتی در آسمان بوده است که نمی‌توان آن‌ها را به عنوان پدیده‌هایی هوایی یا طبیعی شناسایی کرد - موضوعی که مدت‌ها است توجه عموم مردم را به خود جلب کرده است اما به دور از تائیدیه علمی است.

در همین راستا، یک تیم مستقل متشکل از ۱۶ دانشمند قرار است تا پایان مرداد ماه یافته‌های علمی خود را در این مورد گزارش کنند. «دیوید اسپرگل» اخترفیزیکدان و رییس این مطالعه در اظهارات پخش زنده گفت: «داده‌های فعلی و گزارش‌هایی که شاهدین عینی منتشر کرده‌اند، برای ارائه شواهد علمی کافی نیست. ما به داده‌های با کیفیت‌تر و اندازه‌گیری با ابزارهای کالیبره شده نیاز داریم تا بتوانیم به مشاهدات خود برچسب «علمی بودن» بزنیم. داده‌هایی که در این زمینه جمع‌آوری می‌شوند باید به حدی قابل اتکا باشند که بتوان با کیفیت بالا آن‌ها را تجزیه و تحلیل کرد.»

این درحالی است که در طول ۲۷ سال گذشته، ۸۰۰ رویداد مشاهده یوفو یا بشقاب پرنده‌ها در ایالات متحده به ثبت رسیده است. تخمین‌ها نشان می‌دهد تنها شاید ۲ تا ۵ درصد از آن‌ها غیرواقعی هستند - در موارد دیگر شواهد و نشانه‌ها آنقدر دقیق مطرح شده‌اند که احتمال غیرواقعی بودن آن‌ها رد می‌شود.

 

در یک مورد از آنچه مشاهده شده است، «شان کرک پاتریک» ویدئوی جدیدی از دو نقطه دور درحال حرکت به سمت جلو و عقب بر روی صفحه نمایش را نشان می‌دهد که در ادامه فیلم به سه نقطه تبدیل می‌شود. این ویدئو توسط دوربین‌های نصب شده بر روی یک هواپیمای نظامی P۳ ثبت شده است.

P۳ قادر به رهگیری نقاط نبود و خلبان این رویداد را به همراه فیلم ضبط شده گزارش کرد. تجزیه و تحلیل‌ها نشان می‌دهد اشیا بسیار دور بوده‌اند. پاتریک می‌گوید: «این چیزی نیست که یک خلبان جنگنده نظامی آموزش دیده در مورد آن دچار اشتباه شود. حتما باید بر روی پرونده‌هایی که مشاهده چنین مواردی را گزارش می‌دهند، به طور ویژه کار شود.»

آنچه قرار است به عنوان گزارش‌های این سری از جلسات انجام دهد، متفاوت از تحقیقات پنتاگون است - اگرچه هردو به صورت هماهنگ در حال ضبط گزارش‌های مختلف و تایید صحت آن‌ها هستند. ناسا قصد دارد با جمع‌آوری داده‌های علمی توجیهی قابل قبول با استدلال‌های منطقی برای حضور بشقاب پرنده‌ها ارائه دهد.

 

منبع :
زومیت
مجله زندگی
ارسال نظر