پشت پرده بازداشت برادران کلاهبردار در فضای مجازی+جزئیات

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از کشف پرونده و دستگیری مجرمان سایبری که با ترفند خرید و فروش ارز دیجیتال از تعدادی از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند خبر داد.
پشت پرده بازداشت برادران کلاهبردار در فضای مجازی+جزئیات
کد خبر : ۲۱۹۹۱

سرهنگ داود معظمی گودرزی در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: درپی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا و اعلام شکایت مبنی بر کلاهبرداری از وی تحت عنوان خرید و فروش ارز دیجیتال ، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا پایتخت قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: شاکی در اظهارات خود عنوان داشت در شبکه اجتماعی اینستاگرام با دونفر که مدعی بودند بازار ارزهای دیجیتال دست آنهاست و سودهای کلانی در ازای سرمایه گذاری در این زمینه پرداخت می کنند، آشنا شده و مدت کوتاهی با آنها در ارتباط بوده و پس از جلب اعتمادش مبلغ دو میلیارد ریال جهت سرمایه گذاری در زمینه ارزهای دیجیتال برایشان واریز کرده و بعد از واریز وجه دیگر پاسخی دریافت نکرده و متوجه کلاهبرداری شده است.

معظمی گودرزی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ پس از بررسی‌های همه جانبه و تلاش بی وقفه برای شناسایی مجرمین با انجام اقدامات تخصصی و پلیسی اطلاعاتی از این شیادان به دست آوردند که با بهره گیری از عملیات مهندسی اجتماعی و اقدامات فنی پلیسی، کلاهبرداران دیجیتالی که دو برادر بودند شناسایی شدند.

رئیس پلیس فتا پایتخت اظهارکرد: با به دست آمدن هویت متهمین و پس از تشریفات قضایی، تیم عملیات این پلیس مجرمین را در یکی از محله‌های شمالی تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

وی با بیان اینکه طی بررسی پرونده بیش از ۱۷ نفر به شکات پرونده اضافه شدند گفت: متهمین پس از انتقال به پلیس فتا و مواجهه با شکات به جرم خود اقرار کرده و اظهار داشتند با هویتی جعلی و جلب اعتماد شکات با وعده واهی سود بسیار بالا حدود ده میلیارد ریال کلاهبرداری کرده‌اند.

وی افزود: ساده‌ترین و مؤثرترین راه برای مقابله با اقدامات مجرمانه مجرمین سایبری، افزایش سطح آگاهی کاربران نسبت به موضوعات مختلف فضای مجازی بوده و این مهم جز با احساس مسئولیت و برنامه‌ریزی و صرف زمان کافی محقق نخواهد شد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و همواره مراقب ترفند کلاه‌برداران و سودجویان باشند.

 

منبع :
ایسنا
ارسال نظر