عکس | تصویر مسحورکننده از مسیر حرکت ماه در آسمان طی ۳۰ روز

عکاس خلاق، مسیر حرکت ماه در آسمان مصر را با ثبت عکس از آن در مدت یک ماه به‌ نمایش گذاشت.
عکس | تصویر مسحورکننده از مسیر حرکت ماه در آسمان طی ۳۰ روز
کد خبر : ۲۱۹۹۳

یک عکاس مصمم برای ثبت تصویر خیره‌کننده از ماه بر فراز مصر که مسیر حرکت آن‌ را در مدت حدود یک ماه نشان می‌دهد، شب‌های زیادی را بیدار ماند و حتی از برجی به‌ ارتفاع حدود ۵۲ متر بالا رفت.

وائل عمر می‌گوید برای اولین‌ بار مسیر حرکت ماه در مصر را در مدت یک ماه قمری ثبت کرده است. ثبت چنین شاهکاری به مهارت و تعهد نیاز دارد و عمر در گفت‌وگو با پتاپیکسل اعلام کرد این چالش واقعاً طاقت‌فرسا بود.

عمر تصویر ماه را از تاریخ ۲۲ آوریل تا ۱۷ می ۲۰۲۳ (۲ تا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲) به‌طور متوالی ثبت کرد. ایده این است که ماه هر روز با گذشت مدت زمان ۵۰ دقیقه و ۲۹ ثانیه، به موقعیت خود در آسمان بازمی‌گردد. این عکاس در روزهای متوالی، عکس ماه را به‌ همین‌ روش و از یک نقطه‌ی یکسان ثبت کرد.

با توجه به چرخش بیضی‌شکل ماه، ثبت تصاویر متوالی از آن طی دوره‌ی یک‌ماهه، شکلی شبیه عدد 8 یا نماد بی‌نهایت ایجاد می‌کند.

تصویر مسحورکننده از مسیر حرکت ماه در آسمان طی ۳۰ روز/ عکس

عکاسان همچنین می‌توانند با گرفتن عکس روزانه از خورشید در موقعیت مشابه به‌مدت یک‌ سال، مسیر حرکت آن را ثبت کنند. برای به‌دست آوردن مسیر حرکت ماه، باید عکس آن را هر روز در موقعیت مشابه و به‌مدت یک ماه قمری ثبت کرد.

عمر می‌گوید:‌ «ثبت تصویر مسیر حرکت ماه، واقعاً چالش‌برانگیز و طاقت‌فرسا بود و علاوه‌بر آن، بی‌خوابی زیادی برای انتظار زمان برنامه‌ریزی‌شده به‌منظور ثبت عکس از ماه تجربه کردم. علاوه‌براین برخی شب‌ها ابرهای زیادی در آسمان وجود داشت و من کمی خوش‌شانس بودم که زمان گرفتن عکس، ماه قابل مشاهده بود.»

 

منبع :
زومیت
ارسال نظر