عکس | آمریکا برای جنگ با اوکراین چشم به این سلاح قدرتمند و مرگبار آلمانی دوخته است! +جزئیات و مشخصات

پدافند ضدهوایی خودکششی گپارد ساخت آلمان از جمله سلاح‌هایی است که قرار است در مقابل حملات پهپادی روسیه از آسمان اوکراین محافظت کند.
عکس | آمریکا برای جنگ با اوکراین چشم به این سلاح قدرتمند و مرگبار آلمانی دوخته است! +جزئیات و مشخصات
کد خبر : ۲۱۹۹۹

 در حالی که حملات پهپادی روسیه خسارات زیادی به اوکراین وارد کرده است، آمریکایی‌های با سرمایه‌ای فراتر از ۱۰۰ میلیون دلار دنبال فراهم کردن تعداد بیشتری ضدهوایی خودکششی گپارد برای ورود به جنگ رفته‌اند.

به نظر می‌رسد که گپاردهای مد نظر آمریکا، نسخه‌های سابق هلندی باشد که بعداً حدود ۱۰ سال پیش به اردن فروخته شد. آلمان تا کنون چندین دستگاه از این پدافند را برای ارتش اوکراین فرستاده است.

فلاک‌پانتزر گپارد

Gepard دارای یک برجک دو نفره با دو توپ ۳۵ میلی‌متری Oerlikon Contraves KDA است که بر روی شاسی تانک لئوپارد ۱ (MBT) سوار شده است.

رادارهای جستجو و ردیابی بر روی یک برجک منفرد با دو تفنگ خودکار ۳۵ میلی متری در همه مدل‌های Gepard نصب می شوند.

این سلاح برای استفاده به عنوان سیستم دفاع نقطه ای در برابر هلیکوپترها، پهپادها و سایر تهدیدات هوایی ساخته شده است. البته از این سلاح می‌توان علیه اهداف روی زمین هم استفاده کرد.

آمریکا دنبال این سلاح قدرتمند آلمانی برای جنگ اوکراین/ عکس

بر اساس ارزیابی‌های اندیشکده RUSI این سیستم در برابر پهپادها عملکرد موفقی داشته است. این ارزیابی تصمیم آمریکا را برای خرید گپاردهای اضافی از اردن برای اوکراین را توجیه می‌کند.

گپارد دارای دو رادار است - یک رادار جستجوی عمومی در عقب برجک و یک رادار ردیابی در جلو بین اسلحه‌ها. برخی از آنها مجهز به مسافت‌یاب لیزری در بالای رادار ردیابی هستند.

گپارد از مهمات ۳۵×۲۲۸ میلی‌متری استفاده می‌کند.

 

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر