شوک بزرگ به اپل؛ همه جزئیات لو رفت!

در فاصله‌ی ۴۸ ساعت مانده به WWDC 2023، تمام برنامه‌های اپل فاش شد؛ از قیمت و نام هدست تا رونمایی مک پرو و دستگاه‌های سازگار با iOS 17.
شوک بزرگ به اپل؛ همه جزئیات لو رفت!
کد خبر : ۲۲۰۲۸

اپل قصد دارد دوشنبه‌ی این هفته مهم‌ترین کنفرانس دهه‌ی اخیرش را برگزار کند؛ رویدادی هیجان‌انگیز که ورود رسمی اپل به بازار دستگاه‌های واقعیت ترکیبی را رقم می‌زند. در WWDC 2023 افزون‌بر هدست، شاهد رونمایی مک‌های جدید و البته iOS 17 خواهیم بود.

هدست واقعیت ترکیبی اپل «ریلیتی پرو» نام دارد و قیمتش ۲٬۸۹۹ دلار است

اپل شرکتی نسبتاً محافظه‌کار است؛ اما حتی با وجود سخت‌گیرانه‌ترین تدابیر امنیتی نیز اطلاعات فاش می‌شوند. در سال‌های اخیر، این شرکت کنفرانس‌های زنده را کنار گذاشته است و انتظار داریم برای WWDC 2023 نیز ویدئویی ازپیش‌ضبط‌شده پخش کند.

در‌حالی‌که دو روز به رویداد اپل باقی مانده، افشاگری چینی جزئیات مراسم این شرکت را به‌همراه فهرست و قیمت محصولات فاش کرده است. این افشاگر صراحتاً می‌گوید که مطمئن نیست اطلاعات دقیق باشند.

افشای اطلاعات مراسم WWDC 2023 اپل

 

افشای اطلاعات مراسم WWDC 2023 اپل

براساس ادعای افشاگر چینی، هدست واقعیت ترکیبی اپل «ریلیتی پرو» نام دارد و قیمتش ۲٬۸۹۹ دلار است. مارک گرمن، افشاگر بلومبرگ، نیز گفته بود هدست اپل نزدیک‌ به ۳٬۰۰۰ دلار قیمت خواهد داشت.

در بخش ابتدایی مراسم، اپل به‌سراغ رونمایی iOS 17 می‌رود. این سیستم‌عامل صفحه‌ی قفل بهبودیافته و فونت جدید خواهد داشت و آیفون را به نمایشگری هوشمند تبدیل خواهد کرد.

افشاگر چینی می‌گوید آیفون ۱۰ و گوشی‌های جدیدتر اپل از iOS 17 پشتیبانی خواهند کرد

در این حالت، آیفون پس از اتصال به شارژر، به‌صورت افقی روی پایه قرار می‌گیرد و کاربر شاهد قابلیت‌های جدیدی نظیر کنترل لوازم هوشمند خانه خواهد بود. افشاگر چینی می‌گوید آیفون ۱۰ و گوشی‌های جدیدتر اپل از iOS 17 پشتیبانی خواهند کرد؛ ولی به نام آیفون ۸ اشاره نشده است.

در مراسم دوشنبه‌شب، اپل نسخه‌ی جدید دستیار صوتی سیری را معرفی می‌کند که مبتنی‌بر هوش مصنوعی است. فعلاً جزئیات دیگری اعلام نشده است. بسیاری از رقبای اپل حضور پررنگی در حوزه‌ی هوش مصنوعی دارند؛ اما این شرکت پروژه‌هایش را تا حد زیادی در سکوت خبری پیش برده است.

کنفرانس WWDC 2023 اپل را زنده با زومیت تماشا کنید!

افشاگر چینی می‌گوید در مراسم WWDC 2023 رونمایی مک بوک ایر ۱۵٫۲ اینچی با پردازنده‌ی هم‌سطح M2 را شاهد خواهیم بود. این لپ تاپ ۱٫۴ کیلوگرم وزن خواهد داشت و ضخامتش به ۱۲ میلی‌متر خواهد رسید. مک بوک ایر بدون فن تولید می‌شود و نمایشگر ۲٬۸۸۰ در ۱٬۸۰۰ پیکسلی دارد. ظاهراً اپل قیمت ۱٬۵۹۹ دلار را برای کانفیگ پایه‌ی مک بوک ایر ۱۵٫۲ اینچ در نظر گرفته است.

اپل در مراسم WWDC 2023 مک بوک ایر ۱۵٫۲ اینچی و مک پرو ۲۰۲۳ را رونمایی می‌کند

درادامه‌ی مراسم اپل، ابتدا سیستم‌عامل macOS 14 با کدنام Skyline و سپس سیستم‌عامل watchOS 10 رونمایی خواهد شد. فعلاً جزئیات دقیقی از این دو سیستم‌عامل منتشر نشده است؛ اما پیش‌تر افشاگران گفته‌اند که watchOS 10 ویجت‌ها را به اپل واچ می‌آورد.

افشاگر چینی می‌گوید تیم کوک در‌ادامه‌ی مراسم تاریخچه‌ی محصولات اپل را شرح می‌دهد و سپس هدست واقعیت ترکیبی رونمایی خواهد شد.

پس از کوک، مایک راک‌ول روی صحنه خواهد آمد تا درباره‌ی اهمیت واقعیت مجازی و واقعیت افزوده سخن بگوید. تقریباً تمامی اپلیکیشن‌های iOS با هدست اپل سازگار خواهند بود. این هدست قرار است به سیستم‌عامل جدید xrOS مجهز باشد و پاییز امسال با قیمت ۲٬۸۹۹ دلار عرضه شود.

مقاله‌ی مرتبط

طلوع عصر جدید اپل؛ در مراسم WWDC 2023 چه محصولاتی رونمایی می‌شوند؟

در سال‌های اخیر، اپل بارها از عبارت One More Thing در انتهای مراسم‌هایش استفاده کرده است تا کاربران را شگفت‌زده کند. برای نمونه، گوشی آیفون ۱۰ در انتهای مراسم رونمایی آیفون ۸ و پس از نقش بستن عبارت One More Thing معرفی شد.

اپل قصد دارد در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان بخش One More Thing را به مک پرو ۲۰۲۳ اختصاص دهد. این کامپیوتر که از سال ۲۰۱۹ به‌روزرسانی نشده است، با قیمت پایه‌ی ۵٬۹۹۹ دلار روانه‌ی بازار خواهد شد. پیش‌تر گفته شده بود که ممکن است اپل مک استودیو ۲۰۲۳ را رونمایی کند.

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
زومیت
مجله زندگی
ارسال نظر