افشای نقشه‌های خواستگار شیطان صفت؛ چه بلایی سر دختر یزدی آمد؟

رئیس پلیس فتا استان یزد از دستگیری فردی خبر داد که در فضای مجازی با وعده خواستگاری و ازدواج از دختران جوان اخاذی می کرد.
افشای نقشه‌های خواستگار شیطان صفت؛ چه بلایی سر دختر یزدی آمد؟
کد خبر : ۲۲۴۶۰

سرهنگ "مرتضی ابوطالبی"در تشریح این خبر گفت: دختر جوانی با در دست داشتن شکایتی به پلیس فتا مراجعه کرد و مدعی شد در  فضای مجازی با شخصی ناشناس آشنا شده بود که بعد از چند ماه چت کردن وارد رابطه صمیمی تری شده بودند.

  • وی افزود: اخاذ اینترنتی در شبکه های اجتماعی با چرب زبانی و جلب اعتماد دختران  با وعده ازدواج، به عکس‌های خصوصی دست پیدا می کرد و با تهدید به اینکه تصاویر خصوصی را به مخاطب های او ارسال می کند شروع  به اخاذی برای رسیدن به اهداف شوم خود می کرد.

این مقام انتظامی بیان داشت: موضوع بلافاصله پس از اخذ اظهارات و بررسی مستندات شاکی، برای پیگیری در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت؛ در بررسی‌های اولیه مشخص شد متهم با فریب دختران در فضای مجازی با وعده خواستگاری و ازدواج اعتماد افراد را جلب می کرد سپس با تهدید به انتشار این تصاویر، قصد اخاذی از آنها را داشت.

سرهنگ ابوطالبی گفت: با اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا، عامل اخاذی با هماهنگی مقام قضایی دستگیر، و با مشاهده مستندات موجود، به اقدام مجرمانه‌اش اعتراف کرد و در نهایت پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

وی ضمن تاکید بر اینکه اینگونه افراد شیاد در فضای مجازی کم نیستند گفت: کاربران در فضای مجازی به افراد ناشناس اعتماد نکنند و مراقب اطلاعات خصوصی خود باشند و هیچ وقت تصاویر خصوصی را روی اینترنت و شبکه های اجتماعی بارگزاری نکنند.

رئیس پلیس فتا استان یزد بیان داشت: کارشناسان پلیس فتا از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir  و یا مرکز پاسخگویی به فوریت های سایبری به شماره تماس 096380 به صورت شبانه در جهت رفع مشکلات پاسخگوی سوالات شهروندان می باشند.

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
رکنا
مجله زندگی
ارسال نظر