جزئیات تازه از اصلاح احکام متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان سال‌های ۸۶ و ۸۷؛ حقوق‌ها چقدر می‌شود؟

رئیس هیأت مدیر کانون عالی کارمندان دولتی بازنشسته مشمول قانون تأمین اجتماعی گفت: برای احقاق حقوق قانونی بازنشستگان سالهای ۱۳۸۷ و ۱۳۸۶ باید احکام متناسب‌سازی آنان اصلاح شود.
جزئیات تازه از اصلاح احکام متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان سال‌های ۸۶ و ۸۷؛ حقوق‌ها چقدر می‌شود؟
کد خبر : ۲۲۵۷۴

عباسعلی سلطانی‌کیا (رئیس هیأت مدیر کانون عالی کارمندان دولتی بازنشسته مشمول قانون تأمین اجتماعی)، در خصوص ضرورتِ اصلاح احکام متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان سالهای ۸۶ و ۸۷ گفت: یکی از مطالبات برجا مانده اصلاح احکام متناسب‌سازی بازنشستگان سالهای ۱۳۸۷ و ۱۳۸۶ است. ببینید، سال ۸۷ حداقل حقوق بازنشستگانی که همان سال بازنشسته شدند ۲۱۹.۶۰۰ تومان معین شد. ضرایب حقوق و سقف ۷ برابری حقوق بازنشستگان ۸۷ نیز طبیعتا بر مبنای همین حداقل حقوق تعیین شده است. در سال۸۶ حداقل حقوق بازنشستگانی که همان سال بازنشسته شدند ۱۸۳.۰۰۰ تومان معین شد و ضرایب حقوق و سقف ۶ برابری حقوق بازنشستگان ۱۳۸۶ نیز طبیعتا بر مبنای همین حداقل حقوق تعیین شده است. اما در متناسب‌سازی سال ۹۹ و ۱۴۰۰ ضریبی که برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان سالهای ۸۶ و ۸۷ در نظر گرفتند، ضریب زمان برقراری حقوق بازنشستگی آن‌ها نبوده بلکه به اشتباه حداقل حقوق بازنشستگان سالهای قبل از ۱۳۸۶ مبنای ضریب گیری قرار گرفته است.

سلطانی کیا ادامه داد: به عبارتی ۲۰۰.۰۰۰ تومان به جای۱۸۳.۰۰۰ تومان مبنای تعیین ضریب حقوق بازنشستگان سال ۸۶ و ۲۳۵.۰۰۰ تومان به جای ۲۱۹.۶۰۰ تومان مبنای تعیین ضریب حقوق بازنشستگان سال ۸۷ قرار گرفته است.

وی گفت: این اشتباه محاسباتی فقط در مورد بازنشستگان سال‌های ۸۷ و ۸۶ انجام شده و برای سایر بازنشستگان چه قبل و چه بعد بر اساس ماده ۱۱۱ حداقل مستمری مصوبه که برابر با حداقل حقوق مشمول بیمه‌پردازی بوده است منظور و ضریب گیری شده است.

سلطانی کیا گفت: در سالهای ۱۳۸۷ و ۱۳۸۶ دو نوع حداقل حقوق وجود داشته است؛ یک حداقل حقوق که برابر با حداقل حقوق مشمول بیمه‌پردازی بوده مربوط است به بازنشستگانی که در این ۲ سال بازنشست شده‌اند و یک حداقل حقوق جبرانی برای بازنشستگان سالهای قبل از ۸۶؛ با توجه به این موضوع باید برای احقاق حقوق قانونی بازنشستگان سالهای ۱۳۸۷ و ۱۳۸۶ احکام متناسب‌سازی آنان اصلاح گردد و همان ضریبی در متناسب‌سازی حقوق آنان استفاده شود که در زمان برقراری حقوق بازنشستگی از آن برخوردار شده‌اند.

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
ایلنا
مجله زندگی
ارسال نظر