اظهارات نوری در خصوص آخرین وضعیت رتبه بندی معلمان/ ثبت وضعیت چند درصد از معلمان در رتبه بندی نهایی شده است؟

وزیر آموزش و پرورش در خصوص آخرین وضعیت رتبه بندی گفت: مراحل پایانی رتبه بندی در حال انجام است.
اظهارات نوری در خصوص آخرین وضعیت رتبه بندی معلمان/ ثبت وضعیت چند درصد از معلمان در رتبه بندی نهایی شده است؟
کد خبر : ۱۰۷۸۸

وزیر آموزش و پرورش گفت: رتبه بندی معلمان حتماً تا پایان سال انجام خواهد شد و اعتبار داده شده برای امسال تخصیص خواهد یافت.
یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش گفت: لزوم ایجاد هر حکومت تعلیم، تربیت و عدالت است و مهمترین قوام هر حکومت عدالت است که امروز به عنوان‌ عدالت آموزشی نیز یاد می‌شود.
او ادامه داد که در اسلام نیز این مصادیق مهم است به طوری که امام باقر(ع)مدرسه ایی را تشکیل دادند که علاوه بر علوم دینی سایر علوم را نیز به افراد آموزش می‌دادند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اسناد و قوانین بالادستی از جمله سند تحول بنیادین از جمله نقاط قوت ما در آموزش و پرورش محسوب می‌شوند گفت: ما قانون کم نداریم. دومین نقطه قوت، استقبال خوب مردم از مدارس غیردولتی است. یادمان نرود مردم ولی نعمتان ما هستند و وقتی اینگونه فکر کنیم برنامه‌ریزی صحیحی انجام می‌دهیم.
نوری درباره مدارس هیئت امنایی نیز عنوان کرد: مدارس هیئت امنایی واقعاً هیئت امنایی نیستند، دولتیِ دولتی هستند. هیئت امنایی یعنی مردم خودشان اداره کنند. باید بازنگری‌هایی در این زمینه صورت بگیرد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: هر مدرسه ای باید سند خود را داشته باشد و برنامه‌ریزی سالانه انجام دهد و ارسال بخشنامه از ستاد هم ممنوع شود. این برنامه سالانه باید پایش شود و نیروی انسانی متخصص جذب شود.
وی اشاره کرد که  مؤسسان مدارس غیردولتی می‌توانند در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی، در مناطق محروم حضور یافته و ظرفیت‌های خود را در آنجا به کار بگیرند.
وزیر آموزش و پرورش در خصوص آخرین وضعیت رتبه بندی گفت: مراحل پایانی رتبه بندی در حال انجام است؛ بازنشستگان به مراحل پایانی خود رسیده است اما ابهاماتی در رتبه بندی برخی از همکاران وجود دارد که به تدریج در حال برطرف شدن است. طبیعی است که رتبه بندی که برای اولین بار در حال انجام است مقداری با کندی پیش برود و ابهامات موجود در آن شفاف شود.
وی ضمن تشکر از صبوری فرهنگیان در موضوع رتبه بندی افزود: امیدوارم فرهنگیان منتظر بمانند تا همکاران رتبه بندی را به درستی انجام دهند.
نوری در پاسخ به این سوال که ثبت وضعیت چند درصد از معلمان در رتبه بندی نهایی شده است؟ گفت: رتبه اول همه همکاران به جز همکارانی که قانون ثبت رتبه بندی آن ها را منع کرده است؛ ثبت شده است. ابهام در رتبه برخی از معلمان وجود دارد که در حال بررسی است.
وی افزود:رتبه بندی همکاران مهرآفرین انجام شده است. من به همکاران گفته ام که رتبه بندی حتماً تا پایان سال انجام خواهد شد و اعتبار داده شده برای امسال تخصیص خواهد یافت.

مجله زندگی
ارسال نظر
نظرات بینندگان
معلم
ارسالی در
خدا از سرت نگذره ..... معلم نان ندارد. یکسال داری وعده های دروغین این ماه و ماه بعدی رو میدی.
علی
ارسالی در
آقای نوری تاکی
مگرشمانفرمودیدبعدازبارگذاری مدارک توسط همکاران ظرف ۴۸ساعت حکم رتبه بندی فرهنگیان صادر میشود ازروزی که وزیرشد چندجورسخن می گویید
حشمت اله ولدی جها ن آبادن آباد
ارسالی در
سلام این وزیر محترم یکبار در مورد رتبه بندی فرهنگیان بازنشسته ۱۴۰۰ حرفی نزده. مطابق قانون رتبه بندی مصوب مجلس شورای اسلامی، فرهنگیان بازنشسته ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ باید رتبه بندی شوند، اما ..خبری نشد...ما منتظریم...یا صاحب الزمان...