چند اقدام کاربردی برای افزایش عمر گوشی‌های اندرویدی

قیمت و ارزش گوشی‌های هوشمند روز به روز بیشتر می‌شود. با این حساب حفظ و نگهداری از گوشی‌ها به منظور افزایش طول عمر استفاد از آن‌ها امری ضروری است.
چند اقدام کاربردی برای افزایش عمر گوشی‌های اندرویدی
کد خبر : ۱۳۰۶۷

برای استفاده بهتر و بالا بردن کارایی گوشی های هوشمند ‌می‌توان یکسری اقدامات اساسی انجام داد تا طول عمر گوشی بیشتر باشد و در نتیجه بهترین کارایی را داشته باشد. این باعث صرفه جویی در باتری شده و سبب می‌شود تلفن همراهتان بیشتر دوام بیاورد.

روشنایی را کم کنید

به منظور افزایش عمر باتری تلفن، روشنایی را کاهش دهید. به جای اینکه اجازه دهید تلفن در روشنایی به صورت پیش‌فرض باشد، کاربران می‌توانند روشنایی را تنظیم کنند. اگر روشنایی گوشی کمتر از ۵۰ درصد باشد، مطمئناً دوام باتری بیشتری به شما می‌دهد. برای استفاده از این ویژگی معمولاً سه روش وجود دارد.

  • منوی میانبر را از بالای صفحه پایین بکشید و لغزنده را به میزان روشنایی مورد نیاز خود تنظیم کنید.
  • بعضی از دستگاه ها به جای کشویی، گزینه ضامن را دارند. در این حالت، می توان ضامن را به حالت خاموش تغییر داد تا روشنایی خودکار خاموش شود.
  • در صورت وجود هیچ تغییری در تنظیمات روشنایی از منوی میانبر، کاربر مجبور است به تنظیمات تلفن رفته و گزینه روشنایی را انتخاب کرده و آن را کم کند.

از دارک مود بیشتر استفاده کنید

این ویژگی یکنواختی صفحه روشن را می‌شکند و به بهبود دوام باتری کمک می‌کند. همانطور که گوگل ادعا کرده، حالت تاریک نه تنها برای چشم ها مناسب است بلکه گزینه خوبی برای دوام بیشتر از معمول تلفن است. منظور گوگل این است که برای نمایش پس زمینه‌های تاریک در نمایشگرهای او ال ای دی از انرژی کمتری استفاده می‌شود.

بسته به تلفن، حالت تاریک را می توان از طریق روش‌های مختلف فعال کرد. این گزینه تقریباً همیشه در گزینه‌های تنظیمات تلفن موجود است. این حالت با سه نام دارک مود ، دارک تم و دارک نایت قابل دسترس است.

غیرفعال کردن میانبر پیش فرض

به طور پیش فرض، هنگامی که کاربر برنامه جدیدی را از فروشگاه گوگل پلی دانلود می‌کند میانبر برنامه در صفحه اصلی ظاهر می‌شود و بهم ریخته می‌شود. برای سازماندهی صفحه اصلی، باید مدت زمان طولانی فضای خالی صفحه را فشار دهید، پس از آن صفحه گزینه‌های تنظیمات صفحه اصلی باز می‌شود. گزینه‌ای مانند “افزودن نماد به صفحه اصلی” یا موارد مشابه وجود دارد. با تعویض ضامن، این ویژگی غیرفعال می‌شود. برنامه‌هایی که کاربر میانبر آنها را می‌خواهد، می‌تواند با کشیدن دستی آیکون برنامه از کشوی برنامه، انجام شود.

«مزاحم نشوید» فعال کنید

یک مزیت برای کسانی که نمی‌خواهند برای یک دوره زمانی خاص اعلان دریافت کنند. این ویژگی به کاربر این امکان را می‌دهد تا تلفن را در حالتی قرار دهد که در آن بیشتر ساکت خواهد ماند. برای فعال کردن آن

  • تنظیمات تلفن را باز کنید.
  • گزینه “مزاحم نشوید” را جستجو کنید.
  • مدت زمانی که نمی خواهید در آن به شما اعلان یا پیامی داده شود را تنظیم کنید.

اعلان هایی که در غیر این صورت به صورت بلادرنگ به تلفن شما می‌آیند، اکنون فقط با پایان یافتن دوره زمان مزاحم نشوید دریافت خواهند شد. کاربران می‌توانند موارد استثنایی برای مخاطبان موردعلاقه ایجاد کنند که در آن فقط تماس‌های آنها حتی در ساعات مزاحم نشوید اطلاع داده شود.

 حواستان به گم شدن گوشی باشد

در صورت ردیابی نشدن تلفن، ویژگی " یافتن دستگاه من" گوگل می‌تواند به بازیابی آن کمک کند. برای فعال کردن این ویژگی، کاربر باید به برنامه تنظیمات تلفن برود. معمولاً در بخش امنیت یافت می‌شود. اگر در آنجا در دسترس نباشد، کاربران باید به دنبال گزینه

“Find my device

باشند  و آن را فعال کنند. پس از فعال شدن، کاربر می تواند از طریق هر رایانه شخصی یا دستگاه همراه به

android.com/

مراجعه کرده و به سیستم حساب خود وارد شود.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
تولیدی
مجله زندگی
ارسال نظر