خبر جدید برای بیمه‌شدگان تامین اجتماعی

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان تامین اجتماعی منوط به اعلام کد رهگیری است.
خبر جدید برای بیمه‌شدگان تامین اجتماعی
کد خبر : ۱۵۲۰۴

علیرضا حسینی اظهار کرد: از کلیه بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران درخواست می‌شود وارد سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir شوند و در صورتی که اطلاعات آنها شامل مشخصات هویتی، شماره تلفن و آدرس ناقص است، آنرا ثبت، تکمیل و به روز کنند.

وی افزود: دریافت هرگونه خدمات درمانی از سوی مراکز وابسته به تامین اجتماعی منوط به ثبت نام و تکمیل اطلاعات در سامانه تامین اجتماعی است. در صورت مراجعه به مراکز درمانی، کدرهگیری به تلفن همراه افراد ارسال می شود و می‌توانند خدمات آزمایشگاهی یا داروخانه‌ای را براساس کد رهگیری دریافت کنند.

وی افزود: ارائه کد رهگیری که از سوی پزشک به بیمار اعلام و همزمان از طریق سامانه نسخه الکترونیک به گوشی تلفن همراه بیمار ارسال می‌شود، از روز دوشنبه مورخ ۱۵ اسفندماه سال جاری برای دریافت دارو و خدمات پاراکلینیکی الزامی است.

حسینی گفت: در صورتی که کد رهگیری به هر دلیلی مفقود یا فراموش شد، بیمار می‌تواند با مراجعه به سامانه es.tamin.ir از طریق انتخاب منوی بیمه‌شدگان، کد رهگیری را رویت کند. اطلاع از کد رهگیری، از طریق برنامه کاربردی یا نرم افزار تامین من که تنها نرم افزار مورد تأیید سازمان تأمین‌اجتماعی است نیز امکانپذیر است. همچنین امکان دریافت مجدد کد رهگیری از طریق مراجعه مجدد به پزشک معالج نیز چنانچه پزشک از طریق سامانه(EP) اقدام به نسخه‌نویسی کرده باشد، فراهم شده است.

وی بیان کرد: بر اساس اعلام سازمان تامین اجتماعی از ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ ارائه کارت ملی و کد رهگیری به‌ هنگام مراجعه به داروخانه‌ها یا مراکز پاراکلینیک (آزمایشگاه، رادیولوژی و ...) جهت دریافت خدمت الزامی خواهد بود و داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیک تنها پس از ثبت کد ملی و کد رهگیری قادر به رویت نسخه و ادامه فرایند نسخه‌پیچی خواهند بود.

او تصریح کرد: با اجرایی شدن این فرایند از سوءاستفاده‌های احتمالی و نیز تداخل احتمالی نسخه‌پیچی در داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیک و احیانا ارائه نادرست دارو یا خدمات پاراکلینیکی به بیماران، جلوگیری خواهد شد.

حسینی در ادامه با اشاره به طرح افزایش خدمات غیرحضوری سازمان به ۷۰ خدمت در راستای کاهش مراجعه حضوری بیمه شدگان و تسهیل امور، گفت: در حال حاضر تعداد خدمات غیر حضوری به ۴۲ خدمت افزایش یافته که در مجموع، رضایتمندی مخاطبین را به شکل چشمگیری افزایش داده است.

وی در خصوص نحوه بررسی مشاغل سخت و زیان آور توسط سازمان تامین اجتماعی، با اشاره به تصویب قانون این گروه از مشاغل در مهرماه سال ۱۳۸۴ افزود: بر اساس قانون، کارفرمایان کلیه کارگاه‌ها ملزم به درج شغل واقعی نیروی شاغل در کارگاه در لیست‌های ارسالی به سازمان تامین اجتماعی هستند.

حسینی گفت: بیمه‌شدگان نیز جهت اطمینان از صحت و سقم مشاغل ثبت شده، می‌توانند پس از ثبت نام در سامانه غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir، نسبت به تطبیق سابقه و مشاغل خود در این سامانه یا در برنامه کاربردی تامین من اقدام کنند.

 وی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات بیمه‌ای مخاطبین سازمان ناشی از عدم اطلاع از قوانین و مقررات جاری است، اظهار کرد: آگاهی بخشی به جمعیت تحت پوشش بالغ بر یک میلیون نفری و بیش از ۷۱ درصدی سازمان تامین اجتماعی در استان مرکزی ضرورت دارد.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر