بارندگی و نشست زمین لاستیک ۲۵ خودرو را ترکاند !

رئیس پلیس راهور استان کرمان از ترکیدگی لاستیک ۲۵ دستگاه خودرو بر اثر بارندگی و نشست زمین طی شب گذشته در شهر کرمان و امدادرسانی ماموران پلیس راهور به این وسایل نقلیه خبر داد.
بارندگی و نشست زمین لاستیک ۲۵ خودرو را ترکاند !
کد خبر : ۱۱۷۶۶

سرهنگ "اسماعیل خوشوقت" رئیس پلیس راهور استان کرمان گفت: شامگاه سه شنبه چندین تماس با مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس برقرار شد که همگی از پنچری یا ترکیدگی لاستیک خودرو در مسیر راست گرد ضلع شمال شرق تقاطع شهید نیک زاد خبر دادند.

وی افزود: در پی کسب این خبر، تیم های گشت عملیات ترافیک شهری در صحنه حاضر شدند و موضوع را مورد بررسی قرار دادند که در بررسی اولیه مشخص شد عملیات عمرانی که برای عبور لوله از عرض این مسیر انجام و سپس به وسیله خاک پر شده و بعلت بارندگی امکان ریختن آسفالت وجود نداشته، خاک آن در پی بارندگی و آب گرفتگی نشست کرده و چاله ای در مسیر خودروهای عبوری ایجاد شده است.

وی اظهار داشت: در این راستا همکاران پلیس راهور به منظور پیشگیری از سوانح بلافاصله با ایجاد نوار کشی و مانع گذاری، مسیر تردد را مسدود کرده تا برای سایر خودروها حادثه ای ایجاد نشود.

این مسئول ترافیکی گفت: هنگام عبور خودروها از این محل و برخورد لاستیک با چاله و لبه تیز آسفالت، تعداد ۲۵ دستگاه خودرو دچار سانحه شده و لاستیک های آنان یا دچار ترکیدگی و یا پنچر شدند که با همکاری رانندگان خودروها و همکاران من در پلیس راهور مرکز استان و فراخوان تیم های امدادی ، امداد رسانی به آنان در زیر بارش باران، تا پاسی از شب انجام شد.

وی الزام پیمانکاران به رعایت اصول ایمنی و پیش بینی و انجام هر گونه عملیات عمرانی متناسب با شرایط جوی و پذیرش مسئولیت در قبال رخدادهای رانندگی را از جمله موضوعاتی دانست که پلیس این مولفه ها را در تعیین سهم مقصر در هنگام تنظیم کروکی مد نظر قرار می دهد.

سرهنگ خوشوقت از شهوندان خواست هنگام بارندگی در صورت ورود به معابر آب گرفته، با حداقل سرعت ممکن عبور کرده و مراقب چاله ها و یا گودال های ایجاد شده در زیر آب باشند.

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
مشرق
مجله زندگی
ارسال نظر