پلمپ کتابفروشی معروف خوارزمی در خیابان انقلاب

کتاب‌فروشی خوارزمی، واقع در خیابان انقلاب، راسته کتاب تهران با حکم قضایی پلمب شد.
پلمپ کتابفروشی معروف خوارزمی در خیابان انقلاب
کد خبر : ۱۴۳۰۵

اسدالله امرایی(نویسنده و روزنامه‌نگار) نوشت: کتاب‌فروشی خوارزمی، واقع در خیابان انقلاب، راسته کتاب تهران  با حکم قضایی پلمب شد.

کتاب‌‌فروشی خوارزمی جزو قدیمی‌ترین فروشگاه‌های کتاب تهران است. این کتاب‌فروشی صاحب‌نام حدود دویست مترمربع  وسعت دارد و در بهترین نقطه راسته‌ی کتابفروشان قرار دارد.

این کتاب‌فروشی همزمان با انتشارات، سال در سال ۱۳۴۸ تأسیس شد. این کتابفروشی با مدیریت چهل ساله آقای طالقانی اداره می‌شد. گویا بخشی از سهام  انتشارات خوارزمی به زنده‌یاد عبدالرحیم جعفری تعلق داشت که پس از تملک انتشارات امیرکبیر  و واگذاری آن به سازمان تبلیغات اسلامی. سهام آقای عبدالرحیم جعفری، هم به مالکیت سازمان تبلیغات اسلامی درآمد.

از سال ١٣٨٦ و با درگذشت مرحوم علیرضا حیدری، که از بدو تأسیس مدیرعامل خوارزمی بود،  سازمان تبلیغات که انتشارات امیرکبیر را از حیز انتفاع انداخت و بیشتر فروشگاه‌های آن را تعطیل کرد و اگر اندک حیاتی دارد از مرده‌ریگ آن مرحوم مظلوم است حال مدعی فروشگاه شده که به گفته آقای طالقانی ربطی به انتشاراتی ندارد.

چشم امیدی که به مقامات حکومتی نیست امیدواریم عقلای قوم و اعضای اتحادیه‌ی کتابفروشان پادرمیانی کنند و در این ماه آخر سال کارگران و کارکنان مجموعه را کاسه چه‌کنم به‌ دست رها نکنند.

nrv

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
عرشه
مجله زندگی
ارسال نظر