شی مرموز که در آمریکا سقوط کرد چه بود ؟

ناسا اعلام کرد که شی مرموز که هفته گذشته آسمان تگزاس را روشن و سقوط کرد به عنوان یک شهاب سنگ شناخته شده است.
شی مرموز که در آمریکا سقوط کرد چه بود ؟
کد خبر : ۱۴۴۶۱

 کارشناسان این سازمان بر این باورند که شی فضایی سقوط کرده به زمین، قبل از اینکه تکه تکه شود وزنی در حدود ۴۵۳کیلوگرم داشت.

بر اساس گزارش ناسا این شهاب‌سنگ با سرعت حدود ۲۷هزار مایل در ساعت حرکت کرده است؛ زاویه و سرعت ورود آن به جو و تصاویر رادار آب و هوا به ناسا کمک کرد تا تشخیص دهد که این شی احتمالاً شهاب سنگ است.

عکس‌ها و فیلم‌های گرفته شده در این منطقه که نشان دهنده رگه‌ای شهاب‌سنگ در آسمان است، در توییتر به اشتراک گذاشته شد. انجمن شهاب سنگ آمریکا که اطلاعات مربوط به مشاهده این جرم آسمانی در ایالات متحده را جمع آوری و منتشر می‌کند، تصویری از این شهاب سنگ را پس از فرود در تگزاس به اشتراک گذاشت. این سازمان گفت که سه شهاب سنگ مختلف در تگزاس، فرانسه و ایتالیا طی سه روز به زمین برخورد کردند.

شهاب‌سنگ‌ها اجرامی در فضا هستند که اغلب به آن‌ها سنگ‌های فضایی می‌گویند. هنگامی که وارد جو زمین می‌شوند، آن‌ها را شهاب سنگ می‌نامند گاهی به عنوان گلوله‌های آتشین نیز شناخته می‌شوند. شهاب سنگ‌ها نه تنها وارد جو زمین می‌شوند؛ بلکه با زمین برخورد می‌کنند.

آن‌ها اغلب در حین حرکت به سمت زمین تکه تکه می‌شوند و به نظر می‌رسد این شهاب‌سنگ در ارتفاع ۲۱ مایلی از هم پاشیده است. ناسا تخمین می‌زند که قطر آن حدود دو فوت بوده است. همچنین به نظر نمی‌رسد که آسیبی به بار آورده باشد؛ اما قدرت آن حدود ۸ تن تی ان تی بود.

این سازمان می‌گوید تقریباً سالی یک‌بار، سیارکی به اندازه یک خودرو وارد جو زمین می‌شود؛ اما معمولاً قبل از رسیدن به سطح می‌سوزد و یک توپ آتشین چشمگیر ایجاد می‌کند که از آسمان می‌گذرد. سنگ‌های کوچکتر از ۸۲ فوت احتمالاً در جو می‌سوزند و به زمین آسیب نمی‌رسانند.

تخمین زده می‌شود که روزانه بیش از ۱۰۰ تن غبار و ذرات به اندازه ماسه از فضا وارد زمین می‌شود. تقریباً هر ۲هزار سال یک شهاب سنگ به اندازه یک زمین فوتبال به زمین برخورد می‌کند و خسارات قابل توجهی ایجاد می‌کند.

منبع :
فارس
مجله زندگی
ارسال نظر