ماجرای هولناک انتشار تصاویر خصوصی خانم جوان در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا البرز از شناسایی و دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی خانم جوان در فضای مجازی خبر داد.
ماجرای هولناک انتشار تصاویر خصوصی خانم جوان در فضای مجازی
کد خبر : ۱۶۷۷۱

 رئیس پلیس فتا البرز از شناسایی و دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی خانم جوان در فضای مجازی خبر داد.
سرهنگ رسول جلیلیان گفت: خانم جوانی با در دست داشتن ابلاغیه قضائی به پلیس فتا استان مراجعه و مدعی شد شخصی ناشناس با صفحات جعلی بنام وی اقدام به انتشار تصاویر شخصی او در شبکه های اجتماعی مختلف می کند که رسیدگی به این پرونده در دستورکار کارشناسان قرار گرفت.
وی افزود: با مشاهده مستندات ارائه شده توسط شاکی و بررسی‌های تخصصی انجام ‌شده در فضای مجازی، متهم شناسایی و در ادامه با اخذ مجوز قضائی و اعزام تیمی از مأموران، متهم دستگیر و جهت تحقیقات تکمیلی به پلیس فتا منتقل شد.
رئیس پلیس فتا استان البرز بیان کرد: متهم پس از مشاهده ادله کشف شده به بزه ارتکابی اعتراف و انگیزه خود از این اقدام را انتقام جویی از شاکی اعلام کرد.
این مقام انتظامی با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی گفت: سوءاستفاده از فیلم و عکس‌های خصوصی در شبکه‌های اجتماعی یکی از شایع‌ترین جرائم حوزه فضای مجازی است، بنابراین هرگونه مزاحمت و انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی افراد در فضای سایبری برابر ماده ۱۷ قانون جرائم رایانه‌ای جرم محسوب شده و قانون‌گذار برای آن مجازات تعیین کرده است.
سرهنگ جلیلیان در پایان ضمن توصیه به شهروندان برای عدم انتشار تصاویر شخصی شان در فضای مجازی، خاطرنشان کرد:‌ سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی است.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
ایسنا
مجله زندگی
ارسال نظر