پای هیات مدیره باشگاه استقلال به دادگاه باز شد

مصطفی آجورلو و هیات مدیره باشگاه استقلال به دادگاه احضار شدند.
پای هیات مدیره باشگاه استقلال به دادگاه باز شد
کد خبر : ۱۵۸۷۴

رئیس سازمان خصوصی از معرفی «مصطفی آجورلو» مدیرعامل و هیات مدیره باشگاه استقلال به دادگاه خبر داد.

مسائل مالی باشگاه استقلال در زمان مدیریت مصطفی آجورلو با ابهام‌ها و موضوعات مختلفی همراه بوده است. اگرچه آجورلو در دو گفت‌و‌گوی مفصل سعی کرد در این خصوص شفاف‌سازی کند، اما صحبت‌هایی مطرح شده که برخی مسائل را زیر سوال می‌برد.

در این بین سازمان خصوصی‌سازی به ریاست حسین قربانزاده، یکی از نهاد‌هایی بوده که نسبت به عملکرد آجورلو و اعضای هیات مدیره وقت باشگاه استقلال گلایه‌مند بوده است. قربانزاده در چند مصاحبه خود گفته بود مدیران استقلال به صورت غیرقانونی اقدام به برداشت پول سهام خریداران کرده‌اند.

حالا با گذشت مدتی و مسکوت ماندن موضوع قربانزاده، از معرفی مدیرعامل و اعضای هیات مدیره وقت باشگاه استقلال به دادگاه خبر داده است.

قربانزاده گفت: «بعد از بررسی کامل عملکرد مدیرعامل و هیات مدیره وقت باشگاه استقلال، این افراد به اتهام کتمان وقایع مالی و عدم ارائه اطلاعات جامع و کامل مطابق مواد ۷۲ و ۷۵ قانون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴، به مراجع قضایی معرفی شدند.»

وی افزود: «سهامداران و هواداران به حق مطالبه دارند و وظیفه ما است که پیگیری کنیم. مدیران سرخابی‌ها بدانند، سازمان خصوصی سازی در این دوره، با هیچ کسی عهد اخوت نبسته و دوران مماشات با سوء مدیریت و تخلفات در باشگاه‌ها هم گذشته است. خوشبختانه از زمان بورسی شدن باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس و نظارت سازمان بورس و سازمان خصوصی سازی با هرگونه سوء مدیریت، کتمان وقایع مالی و تخلفات برخورد خواهد شد.»

رئیس کل سازمان خصوصی سازی اظهار داشت: «مدیرعامل وقت باشگاه استقلال علی رغم وجود تکالیف مصرح قانونی و حتی تعهد و اقرار مکتوب متاسفانه به روشنی این تکالیف و تعهدات را نقض کرده و با هزینه کرد خارج از چارچوب و عرف، لطمات عدیده‌ای به باشگاه استقلال وارد کرده است و متاسفانه علی رغم برگزاری جلسات متعدد و پیگیری‌های مکرر سازمان خصوصی سازی اطلاعات مخدوش و ناقصی ارائه کردند و اعضای هیات مدیره وقت نیز بدلیل اهمال در نظارت و پیگیری امور باشگاه باید مورد پرسش و بازخواست قرار بگیرند.»

قربانزاده افزود: «البته ناگفته نماند که این جدیت در پیگیری و تعقیب قضایی در دوره جدید بورسی شدن این باشگاه‌ها اتفاق می‌افتد و حتما با همین شیوه نظارت و پیگیری برخی مدیران اسبق سرخابی‌ها نیز باید خیلی زودتر از این به دادگاه معرفی می‌شدند که متاسفانه این اقدام بدلایلی مثل تعارف و رودربایستی و یا بی توجهی انجام نشده که اگر انجام می‌شد ما شاهد چنین رویه‌های ناصوابی نبودیم.»

رئیس کل سازمان خصوصی سازی تاکید کرد: «سهامدار و هوادار چه گناهی دارند که هر دوره یک مدیرعامل می‌آید قبلی‌ها را تکفیر می‌کند و خودش در باغ سبزی نشان می‌دهد و دوباره او می‌رود و این چرخه عینا با مدیرعامل جدید تکرار می‌شود!»

وی ادامه داد: «ما همین الان هم نمی‌دانیم مدیرعامل فعلی چکار می‌کند و نگرانیم که صدای این اقدامات هم بعدا بلند شود، برای اینکه از این چرخه جلوگیری کنیم، اولا با ارسال نامه مبسوطی به دادستان کل کشور، کتمان وقایع مالی باشگاه استقلال را گزارش کردیم و خواهان بررسی بدون اغماض هستیم و از طرف دیگر رو به آینده، نامه لغو تفویض انتخاب اعضای هیات مدیره سرخابی‌ها را وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی امضا کردند و در اردیبهشت سال ۱۴۰۲، اکثریت هیات مدیره حتما افراد متخصص حوزه مالی و حقوقی خواهند بود که نظارت جدی و بی تعارفی بر عملکرد مدیرعامل داشته باشند.»

با این توضیحات باید منتظر واکنش آجورلو در این خصوص باشیم. مدیرعامل پیشین استقلال در گفتگو‌های قبلی پاسخ‌هایی را به قربانزاده ارائه کرده بود، اما حالا ماجرا فرق می‌کند و احتمال دارد او موضوعات جدیدی را بر زبان بیاورد.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر