۱۰ نکته برای سریع‌تر خشک کردن لباس‌ها در روزهای بارانی و سرد

یکی از معضلات روزهای سرد و بارانی برای همه افراد خشک کردن لباس‌هاست. درست در زمانی که ممکن است لباس‌ها به خاطر بارانی بودن هوا خیس و کثیف شوند، شستن آن‌ها و سپس خشک شدنشان چندان کار ساده‌ای نیست !
۱۰ نکته برای سریع‌تر خشک کردن لباس‌ها در روزهای بارانی و سرد
کد خبر : ۷۹۵۵

به طور تقریبی در زمستان که هوا در خانه خشک می‌شود، لباس‌های نازکی که روی قفسه آویزان شده‌اند تا صبح خشک می‌شوند، اما شلوار جین و ژاکت‌های ضخیم‌تر در عرض 24 ساعت ممکن است خشک ‌شوند.

نکاتی که دانستنش کمکتان می‌کند

۱- اولین نکته زمان شستن لباس‌ها است. شستن لباس در اوایل صبح بهتر است؛ چرا که به شما این امکان را می‌دهد که در طول روز فرصت بیشتری برای خشک شدن لباس‌ها داشته باشید.

۲- سعی کنید از درجه خشک‌کن ماشین لباسشویی استفاده کرده و لباس‌ها را تا حد امکان آب گرفته و نیمه خشک از ماشین لباسشویی خارج کنید. در این صورت زمان کمتری برای خشک شدن لباس‌ها صرف می‌شود.

۳- زیپ ها و دکمه ها را باز کنید و جیب های شلوار را بیرون بیاورید تا به روند خشک شدن کمک کند.

۴- لباس ها را نزدیک پنجره قرار دهید. اگر در منطقه ای زندگی می کنید که دمای زمستان به شدت سرد است و بیشتر اوقات بارانی است، ممکن است لباس های خود را در داخل خانه با هوا خشک کنید. هنگام آویزان کردن لباس های خیس در داخل خانه ، همیشه باید آفتابی ترین قسمت بزرگترین اتاق خانه خود را پیدا کنید. این کار میزان نور خورشید را که لباس دریافت می کند به حداکثر می رساند و در عین حال بیشترین جریان هوا را نیز امکان پذیر می کند.

 

بیشتر بخوانید:

برای خوش‌تیپ شدن در پاییز چی بپوشیم ؟

در روزهای بارانی چی بپوشیم ؟

 

۵- پس از شستن لباس، باید لباس را در یک ظرف آب گرم با درجه حرارت حدود ۶۰ درجه خیس کنید. چراکه شستن لباس‌ها با آب داغ کمک می‌کند آب لباس زودتر تبخیر شود.

۶- پیش پا افتاده به نظر می‌رسد اما تکان دادن و صاف کردن لباس به خشک شدنش کمک زیادی می‌کند. خوب تکان دادن لباس قبل از خشک شدن نه تنها راهی برای کاهش چین و چروک هنگام خشک شدن است ، بلکه راهی برای کمک به کاهش آب اضافی است. بنابراین این مرحله را فراموش نکنید.

۷- بعد از اینکه لباس‌ها را شستید، حوله خشک را پهن کرده و لباس ها را داخل آن بغلتانید سپس به چرخش ادامه دهید تا حوله آب لباس را تخلیه کند. با این کار خواهید دید که لباس با سرعت بیشتری خشک می‌شود.

۸- لباس‌های نم‌دار را اتو بزنید. اگر لباس‌ها زیاد نیستند و حوصله کافی دارید می‌توانید از اتو برای زودتر خشک کردن لباس‌ها استفاده کنید. البته حواستان باشد اتو روی درجه بخار نباشد !

۹- وسیله دیگری که در این روزها می‌تواند کمکتان کند سشوار است. باد گرم سشوار می‌تواند لباس‌های نم‌دار را خشک کند.

۱۰- لباس‌هایی مثل شلوار جین و حتی کیف را وارونه روی بند آویزان کنید. این روش به خشک شدن سریع شلوار کمک می کند. وقتی کمر شلوار و حتی قسمت بالای کیف رو به پایین باشد جریان هوا بیشتر با آن تماس داشته و سریع‌تر خشک می‌شوند.

 

 

 

 

 

منبع :
تولیدی
ارسال نظر