کنایه آتشین اسطوره استقلال به نکونام؛ راه جواد برای حضور روی نیمکت آبی‌ها سد شد؟

شاهین خیری گفت: جواد نکونام برای حضور در استقلال به تجربه بیشتری نیاز دارد
کنایه آتشین اسطوره استقلال به نکونام؛ راه جواد برای حضور روی نیمکت آبی‌ها سد شد؟
کد خبر : ۲۳۰۷۳

شاهین خیری پیشکسوت استقلال درباره انتخاب سرمربی تیم فوتبال استقلال برای فصل پیش‌رو اظهار داشت:

امیدوارم اعضای کمیته فنی با ارزیابی و بررسی مناسب سرمربی خوبی را انتخاب کنند و باری به هر جهت و فقط به خاطر اینکه مربی مدنظر اسم و رسم دارد انتخاب نشود. هرچه زودتر هر کاری که می‌خواهند انجام بدهند تا سرمربی تیم را تحویل بگیرد و بعد از آوردن دستیارانش در کادر فنی و انتخاب بازیکنان مورد نظرش، تمرینات بدنسازی پیش فصل را زودتر آغاز کند. بدنسازی قبل از شروع مسابقات خیلی مهم است و اگر کمی دیر شود استقلال اول فصل را از دست خواهد داد.

کارشناس فوتبال در پاسخ به این سوال که چقدر احتمال دارد خوان لوپز، سرمربی استقلال شود، عنوان کرد:

امیدوارم این مربی اسپانیایی از نظر فنی از ساپینتو ضعیف‌تر نباشد و اگر بررسی اعضای کمیته فنی نتیجه داد و او سرمربی استقلال شد، بگذارند برنامه‌هایش را در تیم پیاده کند. نباید مثل کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس باشیم که بعد از اینکه مربی چند بازی نتیجه نمی‌گیرد، سرمربی را تغییر بدهیم. من شخصاً با رفتن ساپینتو مخالف بودم و به غیر از بحث اخلاقی‌اش، او از لحاظ فنی مربی خوبی بود.

وی ادامه داد:

اگر مربی را انتخاب می‌کنند از وی حمایت کنند و سال آینده هم هر اتفاقی افتاد باز هم این مربی را حفظ کنند. چون مربی خارجی ابتدا باید شناخت لازم از فوتبال کشورمان را به دست آورد و تا بخواهد ایده‌ها و برنامه تاکتیکی خودش را در تیمش پیاده کند، زمانبر است. مثل اینکه این مربی اسپانیایی سال ۲۰۱۹ در تیم شنژن چین فعالیت می‌کرده و پس از آن نیز در هیچ تیمی کار نکرده است؟ چرا در این سال‌ها در جای دیگری مربیگری نکرده است؟ آیا این مربی دانش روز فوتبال دنیا را دارد؟

پیشکسوت فوتبال در مورد سرمربیگری جواد نکونام در استقلال تصریح کرد:

در حال حاضر نکونام یکی از گزینه‌هایی است که تیمی ندارد، او در چند تیم عملکرد خوبی داشته است، اما برای حضور در تیم بزرگی همچون استقلال باید تجربه بیشتری کسب کند و زمان بیشتری نیاز دارد.

کارشناس فوتبال در خصوص شایعه سرمربیگری محمد ربیعی در استقلال نیز گفت:

ربیعی یک مربی فهمیده و باشخصیت است. او با یک تیم بی ادعا توانسته ساختاری عالی بسازد که فوتبال روی زمین و قشنگ بازی می‌کنند. ولی تیم فوتبال استقلال یا پرسپولیس تیم‌های بزرگی هستند که حاشیه زیاد دارند و مربیانی می‌خواهند که بتوانند حواشی تیم را جمع کنند.

خیری درباره تعیین قانون سقف بودجه برای تیم‌ های لیگ برتر تاکید کرد:

در همه جای دنیا قانون سقف قراردادها برای باشگاه‌ها با اسم فیر پلی مالی اجرا می‌شود. به خاطر این قانون است که باشگاه بزرگی همچون بارسلونا نمی‌تواند دوباره مسی را به نیوکمپ بازگرداند، چون با به خدمت گرفتن مسی سقف بودجه این باشگاه از ۴۰۰ میلیون یورو عبور می‌کند. ولی در فوتبال ایران این قانون هیچگاه جواب نمی‌دهد، چون باشگاه‌های ایران درآمدی ندارند. در فوتبال اروپا قانونمندی انظباط مالی را رعایت می‌کنند و همه چیز اجرایی می‌شود. در ایران فقط یک قانونی را می‌نویسند که بگویند کاری کرده‌اند.

کارشناس فوتبال در مورد شرکت تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات کافا خاطرنشان کرد:

هیچ وقت نمی‌گویم برخی از جام‌ها اهمیتی ندارند، ولی تیم ملی باید برای حضور در هر تورنمنتی چارچوب داشته باشد و اگر قرار است در مسابقات کافا شرکت کند تیم ب یا تیم امید در این رقابت‌های حضور پیدا می‌کرد بهتر بود تا بازیکنان ذخیره نیز بتوانند تجربه کسب کنند.

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر