هشدار گرمای بی‌سابقه در این کشور؛ مردم در آستانه کباب شدن!

موج گرمای اولیه ناشی از پدیده جوی «ال‌نینو» در اقیانوس آرام اکنون اثرات خود را در چین نشان داده و بسیاری از شهرهای شمالی این کشور در آخر هفته گذشته، موج گرمای شدیدی را تجربه کردند.
هشدار گرمای بی‌سابقه در این کشور؛ مردم در آستانه کباب شدن!
کد خبر : ۲۳۲۲۸

به نقل از پایگاه خبری «ساوث چاینا مورنینگ پست»، موج گرما در هفته اخیر بخش‌های زیادی از شمال این کشور را فراگرفت و افزایش کم‌سابقه دما در منطقه‌ای از مغولستان داخلی و همچنین در سراسر استان «هبی» در شمال تا «لیائونینگ» در غرب ثبت شد.

همچنین پیش‌بینی می‌شود که موج گرما، فشار بیشتری بر سیستم برق بسیاری از مناطق وارد کند. به دلیل افزایش دما جمعه گذشته در پکن «هشدار نارنجی» و همچنین در برخی از شهرهای استان هبی که دمای بالای ۴۰ درجه سانتیگراد را ثبت کردند، «هشدار قرمز» صادر شد.

با این حال کارشناسان هواشناسی پیش بینی کرده‌اند که از اواخر امروز (یکشنبه) هوا خنک‌تر شده و احتمال بارندگی افزایش می‌یابد.

در حالی که دمای هوا در نواحی شمالی کشور بالاتر از حد میانگین فصلی است برای نواحی جنوبی بارش شدید باران و سیلاب و برای نواحی مرکزی و شمالی به دلیل جابجایی گرما هشدار باد شدید و گردباد صادر شد.

اداره هواشناسی چین هشدار داد که نوسانات چرخه‌ای منجر به گرم شدن بیش از حد آب در اقیانوس آرام می‌شود و این تغییرات می‌تواند موجب بروز گرمای شدید و بارش‌های موسمی در مناطق مختلف این کشور شود.

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
ایسنا
مجله زندگی
ارسال نظر