دلیل عجیب فوت ۶۷ درصد جانباختگان تصادفات تهران

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: ۶۷ درصد جانباختگان حوادث رانندگی در۲ ماه نخست امسال در خیابان‌های پایتخت، عابران پیاده‌ای هستند که از وسط بزرگراه‌ها در حال عبور بودند.
دلیل عجیب فوت ۶۷ درصد جانباختگان تصادفات تهران
کد خبر : ۲۳۵۳۴

سرهنگ احسان مومنی امروز چهارشنبه در گفت و گویی درباره تصادفات عابران پیاده گفت: سال گذشته ۲۳۵ نفر از شهروندان تهرانی را در تصادفات از دست داده‌ایم که ۵۱ درصد از این تصادفات به بزرگراه‌ها مرتبط می‌شود.

به گفته او، در۲ ماهه سال جاری، ۴۳ نفر از عابران پیاده در تصادفات جان خود را از دست داده‌اند که ۶۷ درصد از این تصادفات عابرین پیاده‌ای که از بزرگراهها تردد می‌کردند ارتباط داشته است.

افزایش میزان مرگ عابران پیاده در معابر سطح شهر تهران در حالی است که پیشتر پلیس راهور اعلام کرد که در فروردین امسال آمار جانباختگان عابر از مجموع فوتی‌ها ۴۰ درصد بود.

مومنی افزود: طبیعی است که بخش عمده‌ای از سهم تقصیرها در بزرگراه‌ها متوجه خود عابران پیاده می‌شود که متاسفانه به جای استفاده از پل عابر پیاده از عرض بزرگراه‌ها عبور کرده‌اند که این عبور خطرناک و ممنوع باعث بروز حوادث جدی و جبران ناپذیری برای آنها و خانواده‌هایشان شده است.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک اظهارداشت: یکی از گروههای هدف کارگران شهرداری هستند که در حوزه نظافت شهری فعالیت دارند. تحقیقات و بررسی‌های پلیس راهور نشان می‌دهد که بخشی از تصادفات عابران پیاده در بزرگراه‌ها به‌خصوص در ساعات تاریکی، در دقایق ابتدایی صبح و ساعات پایانی شب به این افراد مرتبط می‌شود که به علت نداشتن دید کافی از سوی رانندگان دچار حوادث و تلفات جانی می‌شوند.

وی ادامه داد: پلیس راهور پیشنهاد می‌دهد استفاده از خودروهای مکانیزه نظافت شهری به‌خصوص در معابر بزرگراهی کمک می‌کند تا ما جان افرادی را که در این حوزه فعایت می کنند، حفظ کنیم.

مومنی اضافه کرد: استفاده از خودروهای مکانیزه با حساسیت‌های بسیاری همراه است و اصولا توجه و یادآوری کرده ایم که خودروهای مکانیزه نظافت شهری هم با علائم و روشن کردن چراغ‌هایی در سمت پشت ماشین، توجه‌های لازم را به دیگر رانندگان بدهند که با کاهش حوادث در این بخش مواجه شویم.

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
ایرنا
مجله زندگی
ارسال نظر