حمله ترامپ به نظام انتخاباتی آمریکا

"دونالد ترامپ" رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در سخنرانی در جمع هواداران خود، ایالات‌متحده را فاقد یک نظام انتخاباتی واقعی خواند و نظام موجود را جعلی دانست.
حمله ترامپ به نظام انتخاباتی آمریکا
کد خبر : ۲۳۸۷۸

دونالد ترامپ دیروز یکشنبه در جمع جمهوری‌خواهان ایالت میشیگان، با حملات تند خود آخرین ضربه را به نظام انتخاباتی ایالات‌متحده وارد کرد.

وی در جمع طرفدارانش در شهر اوکلند ایالت میشیگان گفت که در دوره ریاست‌جمهوری خود با وضع تعرفه‌های گمرکی بر آلومینیوم و فولاد وارداتی، صنعت فولاد میشیگان را نجات داده است. وی سپس افزود: هیچ کشوری نمی تواند بدون فولاد، مرز یا انتخاباتی که به گفته او در آمریکا جعلی است وجود داشته باشد.

رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا ادامه داد: اگر فولاد نداشته باشید، کشور هم ندارید، مثل این می ماند که مرز و انتخابات هم نداشته باشید، البته باید انتخابات واقعی باشد که ما واقعا انتخابات واقعی نداریم، انتخابات ما جعلی است.

ترامپ که این روزها با اتهامات مختلف از سوی دستگاه قضایی آمریکا روبروست و پرونده های متعدد در دستور رسیدگی قضایی دارد، بارها ادعا کرده که نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ به ضرر وی دستکاری شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش خواستار رای گیری در همان روز انتخابات و ارائه الزامات برای تعیین شناسه رای دهندگان شد. هرچند در ادامه گفت که دموکرات‌ها چنین چیزی را نمی خواهند زیرا همواره می خواهند تقلب کنند.

ترامپ که با همین نظام انتخاباتی یک دوره به عنوان رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شد، اضافه کرد که دموکرات ها نمی‌خواهند شناسه رای‌دهی وجود داشته باشد و یا در همان روز انتخابات با یک برگه رای دهند. آنها هرگز هیچ یک از این چیزها را نمی خواهند، زیرا می خواهند در انتخابات تقلب کنند.

ترامپ و بسیاری از متحدانش مدعی شده اند که انتخابات ۲۰۲۰ به دلیل بروز تقلب به نفع جو بایدن تمام شده است، هرچند تاکنون هیچ مدرکی دال بر این ادعا ارائه نکرده اند.

نزدیک به ۴۰ درصد حامیان جمهوری‌خواهان هم در یک نظرسنجی پیش از انتخابات میان دوره‌ای سال گذشته اعلام کرده بودند که چنانچه جمهوری‌خواهان کنترل کنگره را بدست نگیرند، بی تردید در انتخابات تقلب شده است.

نتایج یک نظرسنجی جدید در ماه جاری میلادی هم نشان داد که ۳۰ درصد آمریکایی ها همچنان باور دارند که بایدن به دلیل تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ پیروز شد.

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
ایرنا
مجله زندگی
ارسال نظر