اتفاقاتی که برای الناز رکابی افتاد

الناز رکابی پس از ماجرای کشف حجاب و اتفاقات جنجالی در رقابت‌های قهرمانی آسیا در سئول، عذرخواهی کرد.
اتفاقاتی که برای الناز رکابی افتاد
کد خبر : ۳۸۷۷

«الناز رکابی» که در مسابقات سنگ‌نوردی آسیایی شرکت کرده بود، به دور نهایی راه یافت و چهارم شد. حضور الناز رکابی بدون حجاب در فینال مسابقات، خبرساز شد. تصاویری از الناز رکابی، ملی‌پوش سنگ‌نوردی منتشر شد که او را بدون حجاب در فینال مسابقات نشان می‌داد. 

با این حال، «الناز رکابی» ملی‌پوش سنگ‌نوردی ایران که نوع پوشش او در جریان رقابت‌های قهرمانی آسیا حاشیه‌ساز شده بود، با انتشار متنی در اینستاگرام بابت آنچه که «ایجاد نگرانی‌» خواند، عذرخواهی کرد. ​

الناز رکابی، ملی پوش صخره‌نوردی کشورمان ظهر امروز (سه‌شنبه 26 مهرماه) در استوری اینستاگرام خود نوشت: ضمن عذرخواهی بابت نگرانی‌هایی که ایجاد کردم، باید اعلام کنم طبق حساسیت‌های موجود در جریان فینال مسابقات قهرمانی آسیا که در کره‌جنوبی برگزار شد به دلیل زمان‌بندی نامناسب و فراخوانی غیرقابل پیش‌بینی بنده برای صعود دیواره، سهوا پوشش بنده دچار مشکل شد.

الناز رکابی

 

همچنین، سفارت ایران در کره‌جنوبی نیز صبح امروز (سه‌شنبه 26 مهرماه) اعلام کرد: تمامی اخبار جعلی، کذب و اطلاعات نادرست در خصوص خانم «الناز رکابی» را قویا تکذیب می کنیم.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در صفحه توییتر خود نوشت: «خانم الناز رکابی پس از پایان مسابقات سنگ‌نوردی قهرمانی آسیا در سئول، بامداد روز سه‌شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱ به همراه سایر اعضای تیم از سئول به مقصد ایران حرکت کرد. سفارت جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی تمامی اخبار جعلی، کذب و اطلاعات نادرست در خصوص خانم الناز رکابی را قویا تکذیب می کند.»

واکنش فدراسیون جهانی صعودهای ورزشی به ماجرای الناز رکابی

فدراسیون جهانی صعودهای ورزشی نسبت به ماجرای پیش آمده برای الناز رکابی واکنش نشان داد و نوشت که با فدراسیون سنگنوردی ایران در تماس است.

فدراسیون جهانی صعودهای ورزشی (IFSC) به ماجرای الناز رکابی واکنش نشان داد و نوشت: «فدراسیون جهانی صعودهای ورزشی (IFSC) از اخبار مربوط به الناز رکابی ورزشکار ایران  مطلع است. اطلاعات زیادی در حوزه عمومی در مورد خانم رکابی وجود دارد و ما به عنوان یک سازمان تلاش کرده‌ایم واقعیت‌ها را مشخص کنیم. هم‌چنین با خانم رکابی و فدراسیون سنگنوردی ایران در تماس بوده‌ایم. درک ما این بوده که او در حال بازگشت به ایران است.»

فدراسیون جهانی صعودهای ورزشی (IFSC) هم‌چنین نوشته است: «مهم است که تاکید کنیم که ایمنی ورزشکاران برای ما بسیار مهم است و ما از هر تلاشی برای حفظ امنیت یک عضو ارزشمند جامعه خود در این شرایط حمایت می‌کنیم.»

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
عرشه
مجله زندگی
ارسال نظر