۶۰ درصد ایرانی‌ها در فکر مهاجرت هستند

مدیر رصدخانه مهاجرت مدعی شد که ۶۰ درصد مردم ایران به مهاجرت از کشور فک می‌کنند.
کد خبر : ۴۰۶۶۰

مدیر رصدخانه مهاجرت ایران با بیان اینکه بر اساس نتایج پیمایش اخیر رصدخانه، حدود 60 درصد افراد تمایل به مهاجرت داشته و برای آن برنامه ریزی می‌کنند، گفت: حدود ۸۰ درصد عوامل کلان را دلیلی برای مهاجرت بیان کرده‌اند.

بهرام صلواتی به پیمایش مشترک رصدخانه مهاجرت ایران و پادکست دغدغه ایران در خصوص مساله مهاجرت اشاره کرد و گفت: بر اساس نتایج اولیه این پیمایش که با حضور 10 هزار و 500 شرکت کننده انجام شد، حدود 20 درصد مهاجرت کرده و حدود 20 درصد قصد مهاجرت ندارند، اما۶۰ درصد باقیمانده نسبت به مهاجرت تمایل داشته و برای آن برنامه‌ریزی می‌کنند.

مهمترین علت تمایل افراد به مهاجرت

وی با اشاره به نتایج این پیمایش در خصوص مهمترین علت ترغیب افراد به مهاجرت، گفت: حدود ۸۰ درصد، عوامل کلان را دلیلی برای مهاجرت بیان کردند.

صلواتی با بیان اینکه سال گذشته عوامل اقتصادی مهمترین دلیل افراد برای مهاجرت بود، ادامه داد: در حال حاضر مسائل سیاسی در حال پیشی گرفتن از علل اقتصادی است.

وی با بیان اینکه در بخش سازمان وضعیت به تلخی مسائل کلان نیست، گفت: در این راستا توجه به ارتقای شغلی متناسب با لیاقت افراد، تناسب بین حقوق و کار و همچنین توجه به سبک زندگی افراد باید مورد توجه مدیران سازمانی قرار داشته باشد.

ضرورت توجه به پدیده سیالیت سرمایه نیروی انسانی

وی در بخش دیگر  با اشاره به اهمیت توجه به پدیده سیالیت سرمایه نیروی انسانی که به دنبال مساله گلوبالیزیشن یا جهانی شدن رخ داده است، بیان کرد: پدیده سیالیت نیروی انسانی به دنبال تغییر استاندارد مشاغل در سطح جهان رخ داده که مساله‌ای مهم در جذب یا مهاجرت نخبگان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در سطح جهانی با تغییر مکانیزم جذب و جابجایی نیروی انسانی روبرو هستیم، ادامه داد: اگرچه پدیده سیالیت سرمایه انسانی برای بسیاری از کشورها امتیاز است، ولی متاسفانه این مساله در کشور ما تهدیدی رو به رشد است.

صلواتی ادامه داد: با رشد شبکه‌های ارتباطی، امکان استفاده از سرمایه‌های نیروی انسانی در هر نقطه‌ای از جهان فراهم شده است. لذا برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای این موضوع در کشور یک ضرورت است.

اسکیل استراتژی ضرورتی اجتناب ناپذیر

وی با انتقاد از عدم توجه به اسکیل استراتژی در داخل کشور، گفت: بسیاری از کشورها با ارائه گزارش‌های روتین اسکیل استراتژی برای 5 یا 10 سال آینده خود برنامه دارند. به عبارت دیگر، می‌دانند که طی چند سال آینده به چه مهارت‌ها و نیروهایی احتیاج داشته و برای تربیت نیرو در آن حوزه برنامه‌ریزی می‌کنند.

وضعیت نامناسب کشور در حوزه نگهداشت سرمایه نیروی انسانی

مدیر رصدخانه مهاجرت با اشاره به وضعیت نامناسب کشور در حوزه نگهداشت سرمایه نیروی انسانی، ادامه داد: متاسفانه در این حوزه حتی در رقابت با بازیگران محلی و منطقه‌ای نیز شرایط مساعدی نداریم.

صلواتی در این رابطه به نقش تعیین کننده مگاپروژه‌ها در جذب و نگهداشت نیروی انسانی بامهارت و با کیفیت اشاره کرد و گفت: مگاپروژه‌‌های بلند مدتی همچون لاین و نئوم که در کشوهای همسایه دنبال می‌شود، در جذب و نگهداشت سرمایه نیروی انسانی نقش بسزایی دارند. به عبارت دیگر مگاپروژه‌های واقعی جهت حرکت و سمت و سوی سرمایه انسانی سیال را تعیین می‌کند.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
کاماپرس
مجله زندگی
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
ارسالی در
ملت بی غیرت و غم پرور
ناشناس
ارسالی در
البته آقایان ذعما بدشان نمیاد مردم مهاجرت کنند!!!!
ناشناس
ارسالی در
والله بخدا حق دارند بخوان مهاجرت کنند. تورم، نبود امنبت روانی. دروغ و پارتی بازی وویژه خواری وتبعیض و....