پرسپولیس با الدحیل تسویه حساب کرد !

پرسپولیس دیشب در خانه الدحیل به یک برد ارزشمند دست یافت و موفق شد حریف خود را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد.
پرسپولیس با الدحیل تسویه حساب کرد !
کد خبر : ۴۶۳۴۵

پیروزی مقابل الدحیل شانس پرسپولیس برای صعود از دور گروهی را افزایش داد.

پرسپولیس دیشب در خانه الدحیل به یک برد ارزشمند دست یافت و موفق شد حریف خود را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد. شاگردان یحیی گل‌محمدی با این برد توانستند شکست خانگی هفته اول مقابل النصر را جبران کنند و وضعیت خود در حدول گروه E لیگ قهرمانان آسیا را بهبود ببخشند. در حال حاضر النصر با ۶ امتیاز صدرنشین این گروه است و پرسپولیس با ۳ و الدحیل و استقلال تاجیکستان با ۱ امتیاز در رده‌های بعدی قرار دارند. البته با توجه به صعود مستقیم یک تیم از هر گروه به دور حذفی و صعود سه تیم از پنج تیم دوم، پرسپولیسی‌ها باید در دیدار‌های آینده بهترین عملکرد ممکن را داشته باشند تا در جمع تیم‌های مرحله حذفی قرار بگیرند.

پرسپولیس با الدحیل تسویه حساب کرد!

بازی دیشب نهمین تقابل پرسپولیس و الدحیل بود و قرمز‌های ایران به چهارمین برد خود مقابل حریف قطری دست یافتند. اتفاقی که باعث شد تعداد برد‌های دو تیم در نبرد‌های رودررو مساوی شود و باید دید در بازی برگشت چه نتیجه‌ای رقم خواهد خورد.

هم‌چنین پرسپولیس دیشب به پانزدهمین برد خود مقابل رقبای قطری دست یافت و وضعیت خود مقابل تیم‌های این کشور را بهبود ببخشید. این تیم مجموعا ۲۹ بار با تیم‌های قطری بازی کرده و ۵ تساوی و ۹ باخت هم داشته است.

ترکیب بازی با النصر زیر و رو شد

با توجه به مصدومیت مهدی ترابی و وحید امیری، محرومیت میلاد سرلک و عدم آمادگی کامل محمد عمری، یحیی گل‌محمدی مجبور شد با چند تغییر تیمش را به نبرد با الدحیل بفرستد. سروش رفیعی، امید عالیشاه، یاسین سلمانی و شهاب زاهدی چهار تغییر پرسپولیس در بازی دیشب بودند. تصمیم‌های یحیی برای ترکیب اصلی دیدار با الدحیل نتیجه خوبی در پی داشتند؛ در این بازی امید عالیشاه برای پرسپولیس گلزنی کرد و سروش رفیعی با مسعود ریگی زوج بسیار خوبی ساخت. همچنین یاسین سلمانی هم در نخستین حضور خود در ترکیب اصلی عملکرد قابل قبولی داشت و نشان داد می‌تواند در ادامه فصل یک مهره موثر در ترکیب سرخپوشان باشد.

نکته مهم بازی دیشب پرسپولیس استراتژی شجاعانه یجیی گل‌محمدی بود که به خوبی هم نتیجه داد. قرمز‌ها در طول ۹۰ دقیقه مدام از زمین الدحیل پرس می‌کردند و به مدافعان این تیم اجازه بازی‌سازی نمی‌دادند. امیدگل الدحیل در بازی دیشب تنها ۰.۱۴ بود و این تیم تنها ۵ بار به سمت دروازه بیرانوند شوت زد. این درحالی است که پرسپولیس با ۱۶ شوت امیدگل ۰.۵۱ را به ثبت رساند و در خانه حریف کاملا سوار بر بازی بود.

کرسپو نقطه مقابل یحیی!

برخلاف یحیی گل‌محمدی، تغییرات هرنان کرسپو در این بازی جواب نداد و الدحیل در طول ۹۰ دقیقه یکی از ضعیف‌ترین بازی‌های خود را انجام داد. سرمربی آرژانتینی در این بازی از کریم بوضیاف که به تازگی از مصدومیت برگشته در ترکیب اصلی استفاده کرد، ولی زوج او و عاصم مادیبو اصلا جواب نداد و آن‌ها جنگ میانه زمین را به رفیعی و ریگی واگذار کردند. کرسپو هم‌چنین کیم مون هوان را یک خط عقب‌تر برد و از او در سمت راست خط دفاعی بازی گرفت تا اسماعیل محمد به عنوان وینگر قرار بگیرد که این تصمیم هم اصلا جواب نداد.

عجیب‌ترین نکته در بازی الدحیل، اما عملکرد بسیار ضعیف فیلیپه کوتینیو، ستاره گران‌قیمت این تیم بود. او دیشب اصلا در جریان بازی قرار نداشت و با تنها ۲۳ لمس توپ و ۵ پاس موفق یکی از ضعیف‌ترین بازیکنان میدان بود. جالب اینکه با خروج کوتینیو در دقایق پایانی عملکرد الدحیل کمی بهتر شد!

معجزه چمن باکیفیت

پس از بازی نکته مشترک صحبت‌های پرسپولیسی‌ها کیفیت بالای چمن بود که باعث بهبود عملکردشان شد. آن‌ها در مصاحبه‌های خود دوباره از وضعیت چمن ورزشگاه آزادی انتقاد کردند و از نقش ویژه چمن باکیفیت الدحیل در عملکرد فوق‌العاده خود گفتند.

البته با توجه به شرایط فعلی ورزشگاه آزادی بعید است در زمان شروع دوباره لیگ وضعیت چمن تغییر زیادی کرده باشد و پرسپولیسی‌ها در کنار دیگر تیم‌های لیگ باید فعلا برای داشتن یک زمین چمن باکیفیت صبر کنند.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر