مردی که پرسپولیس را به خاک سیاه نشاند

مدیرعامل پرسپولیس دیگران را متهم به فرصت‌طلبی می‌کند، اما سهم قابل توجهی از افول سرخ‌پوشان از شاهکار‌های خود اوست.
مردی که پرسپولیس را به خاک سیاه نشاند
کد خبر : ۵۰۱۷۷

پرسپولیس روز‌های خوبی را پشت سر نمی‌گذارد و کسب ۳تساوی از ۳بازی آخر باعث شده فشار‌ها روی مجموعه سرخپوشان بالا بگیرد. در چنین شرایطی رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس به صحنه آمده و با ژست حمایت از بازیکنان و کادرفنی، عوامل بیرونی را به سوءاستفاده از شرایط باشگاه و کارشکنی متهم کرده است. درویش در بخشی از سخنانش گفته: «به‌نظر می‌رسد بعضی فرصت را مناسب دیده‌اند تا با استفاده از چالش کنونی، پرسپولیس را وارد یک موج بی‌ثباتی کنند، اما از همین‌جا می‌گوییم در پرسپولیس از این خبر‌ها نیست. مگر می‌شود کار‌های بزرگی را که این تیم و کادر فنی انجام داده است، فراموش کنیم؟ چند قهرمانی آوردند؟ چطور به توانایی این نفرات شک کنیم؟»

طبیعی است که وقتی تیمی به بزرگی پرسپولیس روی دور نزولی می‌افتد، رقبا هم دست به‌دست هم می‌دهند تا به این شرایط دامن بزنند. وضع استقلال و سپاهان هم همین است و اساسا بخشی از این ماجرا به قواعد ذاتی رقابت برمی‌گردد. یک عده هم اصلا غرض دارند و از این شرایط سوءاستفاده می‌کنند، اما اینطور نیست که تمام مشکلات باشگاه از بیرون باشد. اتفاقا اگر قرار باشد به بررسی مقصران افول پرسپولیس بپردازیم، حتما باید سهم قابل توجهی را به شخص آقای درویش بدهیم. مدیرعامل پرسپولیس در حالی تلاش می‌کند دست پیش را بگیرد و از مربیان و بازیکنان حمایت کند که اغلب مردم اصلا به آن‌ها شک ندارند بلکه سیاست‌های غلط مدیریت را عامل پیدایش چنین وضعی می‌دانند.

تنها کافی است به برخی رفتار‌های ملتهب و زیانبار درویش طی یکی دوماه گذشته نگاه کنیم تا رد پای او در بحران نسبی فعلی روشن شود. سوءمدیریت آشکار و هیجان‌زدگی غیرقابل وصف او در استقبال از کریس رونالدو یکی از عوامل غریب ماندن پرسپولیس و ثبت آن باخت تلخ و مهم بود، بعدتر درویش حتی در تأمین غذای بازیکنان تیم ناکام ماند و غائله «سیب‌زمینی و تخم‌مرغ» را رقم زد. عجیب آنکه درویش با دفاع از این اتفاق گفته باشگاه وظیفه ندارد به بازیکنان ناهار بدهد! اوج شاهکار‌های جناب مدیرعامل هم جذب بازیکنی مثل نبیل باهویی، آن هم بدون هماهنگی با کادرفنی بود که امروز اثرات سوء این ضایعه بزرگ به خوبی مشهود است. آیا واقعا نمی‌شد با دستمزد دلاری باهویی، عیسی آل‌کثیر را نگه‌داشت یا بازیکنی گرفت که حداقل تا حدودی استاندارد‌های مورد نظر سرمربی تیم را داشته باشد؟ نه آقای درویش؛ دیگران را رها کنید، یکی از مقصران اصلی وضع امروز پرسپولیس، در خانه است!

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
همشهری
مجله زندگی
ارسال نظر