پرتقال گلودرد شما را بدتر می‌کند!

در حالی که دریافت ویتامین C کافی، برای یک سیستم ایمنی سالم ضروری است، میوه‌های بسیار اسیدی مانند پرتقال برای گلودرد مضر هستند
پرتقال گلودرد شما را بدتر می‌کند!
کد خبر : ۴۷۹۹۱

سرفه یک علامت رایج شرایط مختلفی مانند آلرژی، عفونت، حضور یک محرک یا سرماخوردگی است. هنگامی که با سرفه‌های مکرر و خسته کننده روبرو هستید، مهم است که مراقب آنچه می‌خورید باشید، زیرا برخی غذا‌ها می‌توانند وضعیت شما را تشدید کنند و بهبودی شما را طولانی‌تر کنند.

غذا‌هایی که هنگام سرفه باید از آن‌ها اجتناب کنید

اگر سرفه‌های مداوم دارید از مصرف این موارد اجتناب کنید:

۱. محصولات لبنی

محصولات لبنی مانند شیر، پنیر و بستنی می‌توانند تولید مخاط را افزایش داده و سرفه‌های شما را واضح‌تر و ناراحت‌کننده‌تر کنند؛ در عوض جایگزین‌های بدون لاکتوز را انتخاب کنید یا چای‌های گیاهی را برای اثر تسکین دهنده در نظر بگیرید.

۲. غذا‌های قندی

غذا‌ها و نوشیدنی‌های قندی می‌توانند سیستم ایمنی بدن شما را سرکوب کرده و التهاب موجود را بدتر کنند؛ در نتیجه مبارزه با علت اصلی سرفه برای بدن شما سخت‌تر می‌شود؛ از آب نبات ها، نوشیدنی‌های شیرین و دسر‌ها دوری کنید تا سرفه شما کاهش یابد.

۳. غذا‌های سرخ شده و چرب

غذا‌های سرخ شده و چرب می‌توانند باعث رفلاکس اسید شوند که منجر به تحریک گلو و تشدید سرفه می‌شود. از تنقلات چرب، فست فود‌ها و وعده‌های غذایی بسیار فرآوری شده خودداری کنید و از گزینه‌های سبک‌تر و راحت هضم مانند سوپ و سبزیجات بخارپز استفاده کنید.

۴. غذا‌های تند

غذا‌های تند، مانند فلفل چیلی و سس‌های تند، می‌توانند گلوی شما را تحریک کرده و سرفه‌های شما را تشدید کنند. اگر از غذا‌های تند لذت می‌برید، از غذا‌های ملایم‌تر استفاده کنید یا تا زمانی که سرفه‌تان برطرف شود، آن را نوش جان کنید.

۵. مرکبات

در حالی که دریافت ویتامین C کافی، برای یک سیستم ایمنی سالم ضروری است، میوه‌های بسیار اسیدی مانند پرتقال، لیمو و گریپ فروت می‌توانند برای گلودرد مضر باشند. در عوض، میوه‌هایی با اسیدیته کمتر مانند موز، گلابی یا لیموشیرین را انتخاب کنید.

۶. کافئین

هم کافئین و هم الکل می‌توانند بدن شما را با کم آبی روبرو کرده و گلوی شما را خشک و مستعد تحریک بیشتر کنند. قهوه و نوشیدنی‌های انرژی‌زا را تا زمانی که سرفه‌تان کاهش نیافته است، کنار بگذارید و به جای آن از آب، چای‌های گیاهی یا آب میوه‌های طبیعی استفاده کنید.

به یاد داشته باشید، بدن هر فرد به طور متفاوتی نسبت به غذا‌های خاص واکنش نشان می‌دهد، بنابراین توجه به واکنش بدن شما به مواد مختلف ضروری است.

اگر متوجه شدید که یک غذای خاص سرفه شما را بدتر می‌کند، بهتر است تا بهبودی کامل از آن اجتناب کنید.

هیدراته بمانید، خوب استراحت کنید و غذا‌های خود را عاقلانه انتخاب کنید تا راحت‌تر و سریع‌تر سرفه‌های مکرر شما درمان شود.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر