داستان فروش سربازی به خط پایان رسید | مشمولان منتظر نمانند

این قانون در سال هفتاد برای اولین بار مطرح شد و به این معنی بود که افراد می‌توانستند با پرداخت مبلغی خدمت سربازی را خریداری کنند. اما به دلیل نیاز کشور به سربازان، این قانون به مرور لغو شد.
داستان فروش سربازی به خط پایان رسید | مشمولان منتظر نمانند
کد خبر : ۵۱۵۳۸

جذب سربازی موضوعی است که بسیاری از جوانان چه سرباز رفته و چه غایب به دنبال آن هستند. او توانسته بود کارت پایان خدمت بگیرد، اما الان چنین برنامه‌ای وجود ندارد و همه باید به خدمت سربازی بروند.

در دو سال گذشته بحث خرید خدمت سربازی بسیار داغ بود، حتی در جلسه مجلس برای این موضوع برنامه ریزی شد. عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه درباره طرح خرید خدمت سربازی گفت: این طرح در ابتدا برای ایرانیان خارج از کشور مطرح شد. در حال حاضر در حال تدوین طرح جدیدی برای اصلاح طرح خرید خدمت سربازی هستیم.

یکی از حامیان این طرح، وزارت ورزش بود، معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان در واکنش به تصویب طرح خرید خدمت سربازی، صد‌ها هزار غایب، بلاتکلیفی و محرومیت از حقوق را اعلام کرد؛ و فرصت‌های شغلی و اجتماعی، عوارض روحی و روانی، افزایش سن ازدواج و… مسائلی به این اهمیت را می‌توان با خرید و فروش حل کرد؟ حالا که با ارائه حداقل‌های معین مشکل داریم، دست کم «موانع را برداریم». از مسیر جوانانی که با مبالغ پیشنهادی در طرح خرید خدمت سربازی مشکل دارند.

اما این طرح در مجلس تصویب نشد، خرید سرویس لغو شد. سردار تقی مهری، رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی در آخرین خبر اعلام کرد: همانطور که بار‌ها اعلام شده است، خرید خدمت سربازی دیگر در دستور کار نیست و تمامی افرادی که دارای شرایط سنی هستند باید وضعیت خدمت سربازی شما را مشخص کنند. ضمناً کسانی که جزو غایبان هستند نباید آرزوی خرید خدمت سربازی را داشته باشند، زیرا برنامه‌ای در این زمینه وجود ندارد. شرکت کنندگان محترم احتیاط کنند، زیرا غیبت از خدمت سربازی موجب محرومیت‌های اجتماعی از جمله عدم اشتغال در سازمان‌ها و موسسات خصوصی و دولتی، عدم امکان ادامه تحصیل و خروج از کشور و همچنین عدم برخورداری از تعدادی از افراد می‌شود.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر