راهنمای ساخت ژل ابروی خانگی برای پرپشت شدن ابروها

در این مقاله توضیح می‌دهیم که چگونه یک ژل ابروی خانگی تولید کنید.
راهنمای ساخت ژل ابروی خانگی برای پرپشت شدن ابروها
کد خبر : ۵۲۴۳۶

ابرو‌ها یکی از مهم‌ترین اجزاء صورت و قاب و چهارچوبی برای چشم‌ها هستند که مرتب کردن آن‌ها در زیباتر به نظر رسیدن چهره تاثیر به سزایی دارد. همانطور که می‌دانید، این روز‌ها دیگر ابرو‌های نازک و کوتاه طرفدار ندارند و مردم به ابرو‌های پرپشت و پهن تمایل پیدا کرده اند. یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای مرتب و پرپشت نشان دادن ابرو‌ها استفاده از ژل ابرو است. یک محصول بدون رنگ با بافت سبک‌تر از ریمل که اگر از نوع مرغوب باشد، می‌تواند به تقویت ابرو‌های شما کمک کند.

 امروزه بیشتر محصولات آرایشی موجود در بازار حاوی نگهدارنده‌های و مواد شیمیایی مختلفی هستند که استفاده از آن‌ها ممکن است به ضرر پوست و موی شما تمام شود. شما می‌توانید به راحتی و با استفاده از مواد طبیعی و بی ضرر ژل ابروی بی ضرر و عاری از هر نوع ماده شیمیایی بسازید. در ادامه با آموزش ساخت ۳ مدل ژل ابروی خانگی و طبیعی با راهنماتو همراه باشید.

۱- ژل ابرو با ژلاتین و شکر
مواد لازم:
آب مقطر: ¼ فنجان

ژلاتین: ¼ قاشق چایخوری

شکر: ½ قاشق چایخوری

اسانس رزماری: ۳ قطره

اسانس اسطوخودوس: ۲ قطره

محفظه و برس ریمل: یک عدد

طرز تهیه:
ژلاتین، شکر و آب مقطر داغ را درون یک کاسه بریزید و کاملا با یکدیگر مخلوط کنید. آب داغ به حل شدن شکر و ژلاتین کمک می‌کند با استفاده از یک قیف کوچک این مخلوط را درون یک شیشه ریمل تمیز بریزید. در نهایت اسانس رزماری و اسطوخودوس را اضافه کنید و بگذارید ۲۴ ساعت بماند تا کاملا غلیظ شود. شکر به قوام و ماندگاری بیشتر ژل ابرو کمک می‌کند و آب مقطر از آلوده شدن ژل ابرو به انواع باکتری جلوگیری می‌کند.

 

۲- ژل ابرو با گلیسیرین و پودر میکا
مواد لازم:
موم امولسیون کننده تکه تکه شده: ۱/۴ قاشق چایخوری

گلیسیرین: ½ قاشق چایخوری

پودر میکا: ۱/۸ قاشق چایخوری

محفظه و برس ریمل: یک عدد

طرز تهیه:
تکه‌های موم امولسیون کننده را درون یک کاسه کوچک ریخته و به مدت ۱۵ ثانیه در داخل مایکروویو قرار دهید تا ذوب شوند. سپس گلیسیرین را اضافه کرده و با خلال دندان آن‌ها را خوب مخلوط کنید. اکنون پودر میکا را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا ژل خنک شود. با استفاده از یک قیف کوچک این مخلوط را به محفطه ریمل منتقل کرده و درب آن را خوب ببندید تا غلیظ و سرد شود.

۳- ژل ابرو با ژل آلوئه ورا، عسل و خاک رس
مواد لازم:
ژل آلوئه ورا: ۱ قاشق غذاخوری

عسل: ¼ قاشق چایخوری

خاک رس: ¼ قاشق چایخوری

روغن جوجوبا: ¼ قاشق چایخوری

روغن رزهیپ: ۳ قطره (اختیاری و برای تقویت بیشتر ابروها)

پودر کاکائو ریز الک شده: ۱ قاشق چایخوری (برای رنگ دهی بیشتر می‌توانید از مقدار بیشتری پودر کاکائو استفاده کنید. در صورتی که تمایل دارید ژل ابروی شما بی رنگ باشد، از این ماده صرف نظر کنید)

اسانس اسطوخودوس، گل رز یا رزماری (۲ تا ۳ قطره، اختیاری)

طرز تهیه:
ژل آلوئه ورا، عسل، خاک رس، روغن جوجوبا، روغن رزهیپ، پودر کاکائو و اسانس‌ها را با یکدیگر ترکیب کنید تا خوب هم بزنید تا یکدست شوند. سپس آن‌ها را با استفاده از یک قیف کوچک به محفطه ریمل منتقل کنید و به مدت ۱۲ ساعت درون یخچال قرار دهید.

منبع: راهنماتو

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر