آیا وازلین ابرو‌ها را پرپشت می‌کند

به گفته برخی افراد، استفاده روزانه از وازلین روی ابرو‌ها به نرم شدن و مرطوب شدن ابرو‌ها کمک و از فولیکول‌های مو در برابر شکستن محافظت می‌کند که به نوبه خود سلامت مو‌های ابرو را افزایش می‌دهد.
آیا وازلین ابرو‌ها را پرپشت می‌کند
کد خبر : ۴۴۲۹۰

وازلین فواید زیادی دارد، به این دلیل که از پوسته پوسته شدن پوست جلوگیری می‌کند، پوست را هیدراته نگه می‌دارد و می‌تواند به حفظ مو‌های ابرو کمک کند.

اگر به‌دنبال بهترین راه برای زدن وازلین روی ابروهایتان هستید، یک برس ابروی تمیز بردارید و در مقدار کمی وازلین فرو کنید تا بتوانید فولیکول مو را بپوشانید. سپس آن را به سمت زیر ابروی خود بکشید و به سمت بالا برس بزنید تا جلوه ابرویی خوبی داشته باشید.

برای نتیجه بهتر، مطمئن شوید که از وازلین ۱۰۰ درصد خالص استفاده می‌کنید، زیرا سایر انواع وازلین ممکن است دارای موادی باشند که می‌توانند پوست حساس اطراف چشم را تحریک کنند.

آیا وقتی روی ابروهایتان وازلین می‌زنید، آکنه ایجاد می‌کند؟

استفاده از وازلین روی ابرو‌ها لزوماً باعث ایجاد آکنه نمی‌شود، با این حال، هنگام استفاده از وازلین برای اهداف زیبایی، مهم است که به مواد تشکیل‌دهنده آن توجه داشته باشید.

وازلین حاوی روغن‌های معدنی است که در صورت استفاده نادرست می‌تواند منافذ پوست را مسدود کند یا شاید در پایان روز به‌درستی تمیز نشود. این مساله می‌تواند موجب تجمع باکتری‌ها و سپس منجر به ایجاد آکنه یا جوش‌ها شود.

هیچ مدرک علمی مستدلی وجود ندارد که نشان دهد وازلین باعث افزایش سرعت رشد یا داشتن ابرو‌های ضخیم‌تر می‌شود، اما به‌راحتی می‌توان فهمید که چرا ممکن است وازلین برای سلامت ابرو‌ها مفید باشد و چرا به‌عنوان محصولی عالی برای کمک به رشد ابرو معرفی شده است.

چگونه به ابرو‌های خود وازلین بزنیم؟

از آنجایی که وازلین یک فرآورده نفتی است، می‌تواند تعادل چربی طبیعی پوست را بر هم بزند و بسته به نوع پوست، منجر به افزایش تشکیل سبوم شود که باعث مسدود شدن منافذ و ایجاد جوش‌ها می‌شود. توجه داشته باشید افرادی که دارای بیماری‌های پوستی مانند اگزما یا پسوریازیس هستند ممکن است بیشتر در معرض واکنش‌های پوستی ناشی از وازلین باشند.

چه مدت طول می‌کشد تا وازلین موجب رشد ابرو‌ها شود؟

در بیشتر موارد، استفاده از وازلین هر روز به مدت چند هفته روی ابرو‌ها باید به داشتن ابرو‌هایی پرپشت‌تر منجر شود، اما همیشه هم به این صورت نیست. عوامل زیادی مانند نوع پوست، مقدار محصول استفاده شده، دفعات استفاده از آن و سازگاری فرد با استفاده از وازلین در این زمینه نقش دارند.

همچنین، از آنجایی که چرخه رشد مو در هر فرد متغیر است، نتایج می‌تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. افرادی که ابرو‌های کم‌پشت دارند ممکن است برای داشتن ابرو‌های پرتر به چیزی بیشتر از وازلین نیاز داشته باشند.

احتمالاً در عرض یک ماه نتایج مثبتی خواهید دید، اما توجه داشته باشید که بسته به شرایط فردی، ممکن است رشد ابرو‌ها مدت بیشتری طول بکشد. برای رشد چشمگیرتر ابرو، می‌توانید سرم‌های ابرو را هم امتحان کنید.

جایگزین‌های وازلین برای رشد ابرو

وازلین شناخته‌شده‌ترین محصول برای تقویت رشد ابرو‌ها است، اما محصولات دیگری نیز وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها برای تقویت رشد ابرو‌های خود استفاده کنید. مثل روغن نارگیل، روغن کرچک و روغن زیتون که همگی گزینه‌های محبوبی هستند. هر سه مملو از آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و اسید‌های چرب هستند که ابرو‌های شما را تغذیه کرده و رشد مو را تحریک می‌کنند.

روغن بادام نیز به دلیل خواص تغذیه‌ای و توانایی آن در تقویت ابرو‌های شکننده بسیار توصیه می‌شود.

در نهایت، روغن جوجوبا به‌خاطر فواید مرطوب‌کننده، حالت‌دهنده و اسید‌های چربش شناخته شده است که به حفظ سلامت و استحکام ابرو‌های شما کمک می‌کند.

مهم نیست کدام گزینه را انتخاب می‌کنید، حتماً آن را قبل از خواب با یک برس کوچک روی ناحیه اطراف ابرو‌های خود بمالید. اجازه دهید روغن یک شب روی پوست بماند و صبح آن را بشویید تا مو‌های ابرویتان را تقویت کند و باعث پرپشتی آن‌ها شود.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر